torsdag 30 april 2009

Oj, så fel det kan bli....



Fy vad jag avskyr att va arg och lessen över något som jag själv inte kan rå över......det började igår...då jag tyckte att min Oscar blev fruktansvärt orättvist behandlad. Och eftersom jag anser att det inte var första gången och att det var elakt gjort så sa jag ifrån.....
För att vara på den säkra sidan så ringde jag också till grabbens fröken i skolan, för jag visste att idag hade dom vårvandring, tillsammans alla i mellanstadiet. Så kunde ju hon för säkerhets skull ha en aning om vad som hänt+ ett vakande öga, så att det inte blev mer bråk och tjafs.
Lugn och f
in gick jag till jobbet igår kväll...sov rätt så okej på förmiddagen idag, och gick senare ut och lapade sol!!
Va händer då....JO....grabben som jag ansåg hade behandlat min son orättvist dök upp....tillsammans med hans pappa, en något arg sådan!!!

Som ordagrant kunde berätta det jag hade anförtrott läraren (+ganska mycket mer ,vilket inte stämde)....Jaha, det var det....att anförtro en lärare är ungefär som att skrika ut i megafon...över hela vårt stoooora samhälle att: så hääär tycker jag!!!
Jag kunde lika gärna ha gjort det kan jag säga!! För någon tystnadsplikt hos den lära
ren fanns det inte....
Saken är den, att jag ville inte, absolut inte sätta dit någon för vad som hänt, utan jag ville bara få en koll på hur läget var i skolan, och om sonen skulle få skit för att hans mamma (glapptjäften) hade vart arg på grabben ifråga igår.....

Nu blev det inte en höna av en fjäder...det blev en hel jäkla hönsgård!!!
Och jag verkligen avskyr att va osams med folk, jag tror väl i och för sej att den familjen skiter blanka f**n i mej, jag har säkert inte legat på topp innan!! M
en detta är trist, för jag har verkligen inte menat att smutskasta deras son......det skötte läraren mycket bättre!!!
Men, skadan är redan skedd.....jag är den hemskaste människan på jorden just nu.....och känner mej så också....TACK vare ett samtal i förtroende till en lärare.....
Hade hon bara kunnat fatta att detta skulle stanna mellan oss, så hade det aldrig hänt något av detta idag, jag hade ju nästan glömt gårdagens händelse....

Så, en något torr Anna.....jag grinar som en gris när jag blir arg och lessen, finns inget stopp, så jag har idag halverat mängden vatten som finns i kroppen.....bäst att jag fyller på ganska snart, för detta är väl förmodligen inte slut idag....
Det är bara så himla tråkigt!! Och orättvist......visst ska man som både vuxen och barn få ha åsikter.....men att andra talar om dem åt en....är inget bra!!
Så, liite vissen är jag allt....inte så lite heller om jag ska va ärlig.....

Kram

3 kommentarer:

  1. Men kära du!! det är ju helt sjukt att man inte kan ta upp med en sak med läraren utan att det blir pannkaka av allt. Du gjorde det som en varje förälder skulle gjort..du vände dig till läraren! saken skulle ju givetvis stannat mellan er. Sicken lärare!! jag hade blivit rasande!! jag hoppas det löser sig för er....och stå på, du har inte gjort något galet!! kram

    SvaraRadera
  2. Anna!!! Den här läraren har begått tjänstefel... Anmäl henne till rektorn nu.... Ni har världens bästa rektor, Lena, så hon kommer hjälpa dig.. Du ska inte ta åt dig för det är läraren som har gjort fel INTE DU!!!!

    SvaraRadera
  3. Du ska få en kram när jag kommer ner och nä, man ska stå upp för sina barn... Att sen läraren inte förstår ett förtroende kan inte du göra nåt åt..

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!