tisdag 21 april 2009

Jag ska bli så himla riiik!!!

Gomorron....Ja...jag vet att det är alldeles föör tidigt att stå upp när jag jobbat natt....Men vaknade med skalledunk av att telefonen ringde, och då kunde jag lika gärna gå upp nu. Känns som att skallen håller på att sprängas...och det liksom sipprar ut vätska....det kallas på ren svenska: Hela skallen full med snoor!!

Någon mer än
jag som funderat på, eller har ett bra svar på....vart allt snor kommer ifrån?? För det fattar inte jag!! Det kommer till och med i olika kulörer....ja,det va äckligt,nu slutar jag prata snor!!! Men det måste ju finnas en studie på detta....som på allt annat.. oookej-bra-att -veta-saker!! Måste kollas upp!!

IDAG, idag kommer bli min lyckodag!! Jag ska göra en lista, med ALLT jag är bra på ( den läär bli lååååång) för att överlämna till chefen idag!! Så att hon inte g
lömmer bort att få med ALLT när min slutliga lön räknas ihop!! Jag är ju hemskt lessen att pengarna inte kommer att räcka till fler än mej.....men det kostar att va så här duktig!! DET måste ni förstå!!
Såå...ni som möjligtvis har lönesamtal efter mej....ett gott råd...Stanna hemma!!! Gör
något vettigt med eran tid...för det blir ändå ingen löneförhöjning för eran del!!

Nä....på allvar!! Jag gillar inte detta med individuella löner riktigt!!
Vi gör samma arbete alla av oss, den som jobbat längre,ska enligt mej ha en lön därefter!! Ska vi alla gå där med olika löner?? Jobbarpolaren kanske komm
er tjäna ...1000 kr mer än mej i månaden??? Är det rätt att JAG ska torka lika mycket skit som henne då?? Näpp, då får hon torka mer!! Ska JAG med min lön (som då ev är mindre) ha lika stort ansvar som henne/honom....med MER lön...Nix,inte om du frågar mej!!
Får göras en lista: 16.000 kr eller mindre= tar endast kiss-blöjjer.
16.000 elller mer...tar ev. alla andra överraskningar!!

Det blir säkert bra detta...det kommer nog inte att bli så stor löneskillnad, det tror i alla fall inte jag!! Men...jag då, som inte är utbildad underskötersa..borde va väldigt positiv till detta...aftersom jag kan "köra" förbi dom med utbildning i typ 200 km i timmen.....lönemässigt!!
Så jag kanske ska tänk
a om, och verkligen sätta mej med min fy-f**n-va-jag-är-bra-lista!!
Men...ege
ntligen...det räcker med att hon tittar på mej, så ser hon ju självklart vilken sällsynt pärla hon har............(okej,jag älskar kommentarer....men inte på det sista ,tack)

Nu har en liten vit tablett vid namn Ipren,den intelligenta värktablette,mot värk å feber e jag effekiver....börjat göra verkan, och det känns underbart!! Fast det skulle som sagt funnits en kran...till snoken!! *snörvlar*
Om jag skulle ta och hoppa
ner i duschen, och sedan göra mej vacker!!
Får ju
tänka på vad man sätter på sej idag, måste ju visa att jag "behöver" mer i lön....så jag ska nog trycka ner mej i sonens jeans ,och t-shirt!! Och barfota...för skor är dyrt...
Oc
h DEN synen kan man nog betala en rejäl slant...för att SLIPPA att se....
Ha en underbaar tisdag!!!
Det ska jag ha!! Slängpuss från

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Har en utmaning till dig igen...
    http://lyckligfruochmamma.blogspot.com/2009/04/grateful.html

    Kram, kram.

    SvaraRadera
  2. Vi får ta en tur nån dag vi med! Hade varit mysigt!

    SvaraRadera
  3. Japp, det tycker jag absolut!! <3

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!