torsdag 23 april 2009

Hej hej, hallååå!!






Här är jag!! Vaken pigg och på ett alldeles strååålande men fortfarande något snorigt humör!! Har sovit som en liten gris inatt, och det gör underverk för mitt humör!!! En trött och sur Anna....det kan jag lova...att det vill INGEN vara med om!!! Såå, toodiloo...gla å goo!!

Igår, ja igår fick jag gjort en heel del faktisk
t...jag sydde en hissgardin till köket...det var göraskoj!! Var ute på Carrot & Vanilla på Smögen, köpte lite tillbehör....en gardinstång te x....som va döösmart!!! Det fanns ett kardborreband som redan satt fast på stången...så jag behövde bara sy på kardborre på kappan.....och trycka dit gardinen...vips,färdigt!! Eller ja...fullt såå enkelt var det inte men som sagt skoj!! Meen jag glömde få med själva fästena till stången...så den gick ju till min stora besvikelse inte att få upp igår......jag sydde så maskinen rök....men va hjälpte det...
Så det bl
ir en tur till idag...sen så ska gardinen upp!! Ååå,så kul!!
Nu är d
et bara stora köksfönstret kvar.....

Och så har jag fått för mej en annan sak också....och när jag får för mej saker...ja,då går dom inte ur skallen!!! Men...detta problemet är riktigt,riktigt jobbigt!! Andr
a oroar sej för bråk,sjukdomar,krig.....men JAG...jag oroar mej över färger....
Japp, just för tillfället så finns det för många snygga färger helt enkelt!!
Och färgen som ska passa tröttsamma fru Wernersson ska sitta på ett par Converse.....mmm,fatta att det är
ett stort problem!!!

Jag ha
r kommit så här långt.....jag vet att jag vill ha ett par höga vanliga Converse All Star!!! Jag (troor) att jag valt bort vita...för jag kan aldrig va vit....blir sådär grådassig...Svarta, alldeles föör vanligt (motvalls kärring)....Likadant med röda, skitsnyggt men sitter redan på var å varannans fot......Rosa=klart nej, jag är allergisk mot den färgen....Gröna,mmm,me like grönt, men det verkar inte finnas någonstans....Brunt, JA men vart finns dom....Sen har vi då Lila....den är riktigt häftig tycker jag...den har jag vart inne på...riktigt inne...men.......så dyker det upp i skallen...poff...ska jag verkligen välja Lila..så börjar det om igen!!
Ja, s
om ni ser så har jag mycket viktiga saker att fundera över!!
Sen
har jag nog fastslagit att ett par mönstrade tröttnar jag nog fort på....och DET är inte bra!!

Min g
oa gubbe föreslog häromdagen att jag kunde öppna skoaffär här hemma....Shit vilken ide´, tänkte jag!! Tänk va mycket skor jag skulle kunna köpa dååå....(japp,jag älskar skor)...TILLS jag förstod att det handlade om en affär där jag sålde ut mina egna.....han anser att jag har på tok för många par skor!!
Men DÅ är min fråga...KAN man ha för många par skor!!
Och MITT svar blir då....NÄÄÄ; det är faktiskt omöjligt!!!
Såå, nåååde den som tafsar på mina skor....säger jag bara!!
De är MINA, baaara mina!!

Och vilken tur att jg har två grabbar...tänk om jag haft en tjej...som bara funderade på att låna ett par skor...nänänä!!! MIIINA!!
Det fanns
nog en orsak till att vi fick två grabbar....allergisk mot rosa ,volanger å annat tjafs...och jäkligt ego, med mina grejer!!!

Så....en swäng till Smoen blir det nu på förmiddagen....sen ska jag försöka bestämma färg, och fortsätta sy gardiner!! Så min hjärna går på högvarv (behövs inte mycket)....och jag ska ta tag i denna dagen!! En torsdag!!
Må så gott mina vänner!! Och P.....jag hoppas att det inte tog föör lång tid, och att du har fått din dos av mej för idag!! Har sagt det förr, säger det igen....DU e go!!

Pössåkramisar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!