måndag 20 april 2009

Måndag, och ny vecka!!


Och här har ni mej....en härligt nyvaken Anna!!


Och jag måste erkänna att jag tycker att det är sköönt att solen inte lyser idag!! Jag veet, man får inte tycka det egentligen, men idag blir en trött dag, och det är enklare på alla vis att ta det lugnt och slappa, om vädret är precis såhär!! Men jag kan ju hoppas att solen lyser på er!!
Har en sjuk Oscar hemma, han är mega-förkyld!! Det är nog därför jag känne
r mej trött och lite hängig...och så sticker det i halsen...Attans,har ingen lust att bli sjuk!!Men det kommer nog ska ni se, på min lediga dagar....å va jag e trött på sjukdomar!!!

Och på jobbet är det inte bättre...fjärde veckan med magsjuka nu, och det är fortfarande inte över......för tillfället ett riktigt SKIT-jobb....*ironi*
Och im
orse vid 5-snåret, fick våran x-tra insatta tjej gå hem...hon mådde inte alls bra, så efter det hade jag TRE avdelningar själv...jag var helt slut!! Fick ju tänka själv, för tre avdelningar...mediciner,bytan,tillsyn....ja allt man annars är åtminstone två om.......så när dagpersonalen dök upp på morgonkvisten så tyckte dom att jag såg trött ut.....konstigt!! Jag kände mej som ett vrak!!
Inte undra på att jag slockna som ett ljus och sov till 13.05,piiip, i ett streck!! Nästan så jag inte hann ut på toa när jag vakna...jag dricker ett par liter vatten varje natt jag jobbar...så ni kan tänka er själva hur många toa besök
jag borde haft under förmiddagen.....men skuttande med benen i kors lyckade jag återigen hinna i tid!!!!

Så, nu har jag och Oscar käkat lite middag, kyckling,nudlar och grönsk
er!! Det var himmelskt gott!!
Och då när jag satt där...blev jag sådär sentimental....jo,det är sant!!
Jag tänkte på människorna omkring mej...det finns ju några stycken, som har en egen liten plats i hjärterummet!! Och tänker man efter riktigt noga, så ryms det lilla pumpande hjärtat en heel del!!

Tänk att jag hittade en sån gubbe...den BÄSTE!!! Att han i sin tur kunde tänka sej ....mej!!?? Vilken jäkla tur!! Men det klart..VEM skulle kunna motstå min charm??
Och att vi i våran tur har lyckats med två så goa grabbar!! DET är stort!! Det STÖRSTA, skulle jag våga påstå!!
Och ibland blir jag rädd, när jag tänker på vilket ansvar det är!! Ska JAG/VI uppfostra, tala om vad som är rätt eller fel, ge grabbarna en bra start i livet, ja, allt det där som hör en förälder till??!! Ibland skulle det behövas ett "körkort".....man känner sej helt grön, gör jag rätt nu, eller blev detta fel.....och så vet man varken ut eller in....

Men jag måsta ju ändå säga att än så länge så har det vart "smärtfritt", och jag hoppas att det kommer att gå lika bra i framtiden!!
Man vill ju sina barn så väl, så det går inte att beskriva i ord!!
Så, här sitter jag med lill-gossen vid min sida, han spelar data och trummar med fingrarna och nynnar på nån låt, (ja,han e knappt tyst när han sover)...och verkar trivas med livet!! GUD, va han e fiin!!
Japp, sådär ja....en liten släng av "va-livet-e-underbart-ändå"!!

Kan ju erkänna att jag har en hel del att pyssla med här hemma.....
så jag borde inte sitta här mer just nu!!
Jag är nog "färdigskriven".....för stunden!!
Men vem vet...jag kanske får ett ryck och kommer tillbaka senare!!
För detta med blogg, är ju bara sådär barnsligt kul!!
( speciellt när man får sån respons som jag får från dej PJ!!!! Pöss, du e GO!!)
See you ,maybe, later my lovely friends!!
Huggelihugs

2 kommentarer:

  1. Du har ju ett helt härligt syn på livet!! tänk om alla kunde tänka på samma sätt som dug..då hade det nog inte varit massa plittrade familjer. Alla borde tänka som dig Anna..att vi är humla lycklit lottade med våra gubbar och underbara barn :) jätte kram Werona

    SvaraRadera
  2. Tack Werona!! Jag blir ju nästan rörd till tårar!!
    Kram tebax!! //Anna

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!