söndag 5 april 2009

Många tycker att .....





Och denna söndagen har jag och min make spenderat på Torp.
Och jag avskyr att va negativ...men när ska jag lära mej att Torp är
absolut inget att ha!!
Jag har lika höga förväntningar alltid,så fort vi åker dit så tror jag mej få
med mej det som jag tänkt hem....men NIX, det händer inte!!
Lägg till bild
Kan ju möjligtvis va så att mina tänkta inköp inte stämmer överens med det som finns i affärern
a ....men NÅGONTING måste väl stämma...eller är jag helt ute och cyklar??
Vi hade i alla fall bestämt oss för att köpa grabbarna var sin påskpresent, och vad Oscar ville ha ,ja det visste vi. En ny häftig cykelhjälm, det stod på hans "vill ha lista" för tillfället!! Och det
känns ju jättebra att köpa inför våren och all cykling!!
Men så var det då Linus....att det ska va så svårt när dom blir äldre...
Ok,kläder sa vi, det går alltid åt...så iväg och leta!!
Hittade en skitsnygg hod-tröja på "Jack&Jones", men första bästa affären..hm,vi hänger undan den en stund...för säkerhets skull!!
Så vi travade vidare, in,ut,in,ut i varenda affär som kunde tänkas ha en tröja i rätt storlek...men Näää...
Så tillbaka till J&J, plock
ade med oss en matchande röd t-shirt och ett par coola röda skor!! Kom fram till kassan och sa att vi hängt undan en tröja, men bestämt att vi nu vill ha den!!
Och va händer.......JO; HON HAR SÅLT TRÖJAN?????? Då trodde jag på allvar att hennes sista stund va kommen...attans så sur jag blev!!!
Inte ens en timma va vi väck, så POFF, va tröjan borta!!!!
Fattar helt plötsligt inte grejen med att hänga undan saker....
Så vi la tillbaka det andra också, och gick!!! Som två åskmoln, därifrån...

Så började vi igen...in,
ut,in,ut i dessa jäkla affärer...precis som att dom hade hunnit och få in nytt under tiden vi vart där...urkorkat!!
Såå, till sluuut så insåg vi att det skulle inte dyka upp nån tröja som passade herrskapet,så vi kröööp tillbaka till J&J.....och visst tusan hittade vi en till...en annan alltså, fast helt klart snygg den med!! Och den stackars kassörskan visste inte hur hon skulle bära sej åt...hon skämdes som ett djur!! Och mes-Anna då....-Det är sånt som händer, ingen faara.....Mmm,visst,shore,minuterna innan önskade jag nästan livet ur henne...hahaha,dumma mej!!

Men nu är vi i alla fall
hemma!! Borta bra men hemma bäst!!
Så sant som det är sagt!! Har nu en natts jobb framför mej, har ju lyckats att "hålla tätt" i 48 timmar!! Guuud va sköönt!!

Så, slut på helgen för många...lediga dagar för mej mellan mån-torsdag!!
Och en veckas ledigt för mina grabbar, dom två små...den störste få dra iväg på morgonen,stackarn,när vi ligger där å dreglar å drar timmerstockar....
Ha en skön söndagskväll i alla fall!!!
Kramen ....en hård en
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!