måndag 13 april 2009

En sån underbar daaaag!!

Ja, vilken dag vi har haft!! Vi var ju ute på Bohus-Malmön igår med J & E, och fika såklart!! Promenaden var underbar, vädret var härligt och sällskapet mysigt!! En perfekt vandring på ca två timmar!

Jag och gubben fick "blodad tand", och bestämde oss redan igår kväll för att idag var det dax för
nästa tur!! Så fram med kartan över Soteleden, och titta ut något lämpligt!!
Tar bilen till Väjern,parkerar där,och traskar mot Hunnebo, var våran plan!!

Sagt och gjort.men så
kom vi på att vi kanske ska fråga gamlingarna om Lägg till bilddom vill hänga på, mina föräldrar asså...jag trodde att pappa skulle va sugen på ide´n, men att mamma skulle balla ur....men,till men stora förvåning,så tyckte mamma att det lät superbra.....(då trodde jag att jag hörde fel....)så klockan 12.00,piiip,så drog vi iväg!!

Matsäcken packad med korv och bröd och ett par liter vätska.
Vi ställde för säkerhets skull en bil vid Gamlegården i Hunnebo, så kunde vi ta den därifrån,för att sedan hämta bilarna som vi ställt på Väjern........
Göörbra, tyckte vi.....tills
min make (han utan minne...) ..efter ca 4 km.rs promenad, kom på att nyckeln låg kvar i bilen som vi ställt på Väjern......
BRAAAA, Kent-olof....har detta hänt en gång förut, det känns som en repris.....Jaja...det är ju bara till att knalla ända hem,så finns där reservnyckel....om
det inte hade funnits det...så skulle jag ha tvingat han att cykla till Väjern...jag loovar!!

Vi traskade upp och ner, i lera i snår , över berg och kullar!!
Hittade en fin plats där vi
käkade korv, och senare en härlig plats vid en liten sjö, där vi fyllde på med kaffe och bulle. Tänk att det kan smaka så gott med mat när man är ute??!! TUR att jag inte äter ute varje dag!!

När vi närmade oss vårat Hunnebo, så gick vi vid Dalevatten, där vi dricksvatten i från (troor jag)...på en brant nedförs-stig....låg ett gäng med ormar och solade sej på en mossklädd sten....( fysatan så äckligt)
DÄR av all
a ställen tyckte min yngste son att vi skulle stanna och ta kort....Jag såg framför mej hur den lilla söta slingrande ormen, helt plötsligt förvandlas till en Anaconda....och går till attack....ner,bort,spring,TA MEJ HÄRIFRÅN!! NU!!
Jag verk
ligen avskyr ormar!!!
Så det gick snabbt nedför däri
från,kan jag lova!!!

Sen blev det spännande igen...varning för tjuren , stod det på en gul skylt...hm,en tjur...var?? Stående på två ben bakom ett träd,väntandes på vandrande folk som går förbi??? Kanske blev den rädd för den morrande vita besten som var med...(Smulan,vovven)...för någon tjur fick vi aldrig se!! Synd egenltligen..jag trodde att jag skulle få se mamma springa....

När vi kommit över stora vägen och var bakom Solliden..öppnade sej ett hav,helt bått...av blåsippor!! Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket sippor på ett och samma ställe!!! Och jag plockade inte en enda....jag lovar!!
Fast jag kan erkänna att det kliade i fingrarna!!!



Klockan 18.00 var vi hemma
,men då hade jag och Linus, mamma och pappa suttit och väntat på gamlegården medans K-O och Oscar gick hem för att hämta nyckeln....den där x-tra-nyckeln ni vet.....
Och nu är vi trötta och sega!! Så filmtajm ska det bli för oss ikväll.....och soffläge!!!


Ja, nu vet ni vad vi har pysslat med idag!! Det ska va en mil, den sträckan vi har gått....men jag tror att det är två!! Jo, vi säger att det är två, låter bättre!!! Stolta är vi i alla fall över våran vandring!!!


Bamsekramisar



1 kommentar:

  1. Lövar..Tottie är helnöjd över din kometkarriär på sotenleden!!!!!Kramen

    P.sDu vet vem ifrån!!!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!