måndag 6 april 2009

Blubb,blubb...blobb,blobb...




I stugan!! Här är jaaag!!
Hoppas att någon vänlig själ har undrat vart jag tagit vägen en dag som denna!!
Idag har
jag haft projekt fisk!!

Vi tar dagen från början.....
Kom hem vid 7.30-tiden,piiip.
Hade tre löjligt snuskiga grabbar hemma...Alla tre hade magsjuka...
Usch å
fy, jag höll på att vända i dörrn..
Å stackars min gubbe...som fått ta hand om två kräkande grabbar...när han själv krama toaringen....iiiuuu,va äckligt!! Men men, jag servade med lite proviva till den som vill ha, och kröp i säng....Vaknade strax efter klockan 10 (?)...pigg som en mört!! Upp å hoppa ligge inte här å dra sej, näärå!!
Jag har ju ledigt ett par nätter nu,så jag ska nog hinna sova!!

Då hade mina tre boys piggat på sej, och trodde nu istället att dom skulle dööö av hunger,stackarna!! Så Linus började skala potatis(som sagt,han måste vart nära-döden-hungrig)...och gubben började med köttfärsen,för här ska det bli "Kalles Låda".
Och jag drog iväg till Munkedals zoo!! För igår n
är vi var på Torp, så fick vi för oss att vi ville ha en skål med "gulfiskar"......Men på Torp hade dom inga skålar,för fiskar bör inte va i skålar...synd för dom...hos oss hamnar dom i en skål.Punkt!
Så en skål me
d fiskar blev det...två guldisar , fem stycken andra...som matchade guldisarna + en sån där ful mal..eller va d heter,ful e han i alla fall!! Och det står så fint på bänken i köket nu...som tur va ställde vi dom inte i köksfönstret...då hade det snart blitt kokt fisk.....osis!!
men va mysigt de är med fiskar!!

Såå,nu är jag seg i roten...men känner för en härlig promenad!!
Vi får väl se vad jag orkar med!!


Ha en bra måndagseftermiddag/kväll!!
Nu ska jag gå och kika till mina goa gubbar och se hur formen är på detta daxet...
Kraaamar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!