lördag 11 april 2009

Everyhopa!!!

Jag hoppas att eran påskafton har vart bra hittills,och fortsätter smärtfritt med en lika bra eftermiddag/kväll!!

Själv har jag då sovit bort förmiddagen och en bit in på eftermi
ddagen, men nu ska jag försöka fräscha till mej och vara ett kul sällskap resten av dagen!!
Och det är ingen lätt uppgift med två nätter i bagaget.....
Men jag
ha lovat mej själv att göra mitt bästa!! För allas trevnad!!
Ska spotta ut taggtråden, och duscha av mej det sura nu, och börja min dag med att va glaad och tacksam för att faktiskt har blivit bjudna på påskfest ikväll!!! Härligt!!!

Och vilket väder vi har!! Det känns helt otroligt att solen skiner!!!
För påsk här är ju aldrig ett säkert kort....det kan lika gärna va frost och driv-is!!! Men nu ska här njutas av sol och fågelkvitter resten av helgen,för nu är jag ledig i några nätter!!!

På tal om fågel-kvitter,som faktiskt är bland det finaste som finns att lyssna på.....så skulle jag kunna strypa dom små sötingarna långsamt...när det är dax för mej att sova efter e
n natts jobb!! Jodå...då har dom små söta fjäderbeklädda (asen) sovit en hel natt, och vilat sina stämband,eller kvitterband....och sätter igång med sina serinader lagom tills jag ska sova........hade det vart skottpengar på småbirds då...så hade jag vart RIK!!!

Men idag, just nu, låter det bara som ljuv musik och bomull för örat!!
Sådär, nu har ni fått en liten inblick i mitt mysiga humör....för den som inte känner mej, för dom stackarna har säkert råkat ut för "gnäll-Anna"....och hon är ungefär lika trevlig som...tja,skoskav.....

Men nu, nu är jag förmodligen "väärldens bästa Ann
a", det ni!!!
Go och glad-kexchoklad!!!
Ljuv å söt-påskegröt...

Näpp,nu ska jag nog snart upp och äta!! Prinskorv (herrarnas bardomsminne), köttbullar å gratäng...tror jag det blir!!
Må så gott nu, och ta det lungt med sillen...den jäkeln kan ge bakrus!!

Påskekramar från en glad och nöjd

1 kommentar:

  1. Hej Anna! Jag gillar ditt färgglada humör ;-) Det går bra ihop med min tavlor *fniss*. Du skriver jättehärligt.. Ska helt klart läsa här så mycket jag hinner.
    KRAM!
    Mammarosa

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!