tisdag 7 april 2009

En frisk tisdag!!














God eftermiddag!! Hoppas allt är bra!!
Här hemma börjar det kännas bra igen, alla är friska nu, imorrn är det fritt fram för alla som vill träffa oss!!!
Och det känns ju
underbart såklart!!

Har varit ute på en riktigt lång promenad idag, men en go kompis N och hennes dotter! Vi tog en tur till Solliden och beställde en härlig påskbukett som ska hämtas upp på lördag, och sen gick vi vidare. Runt Hunnebo. På vägen fick jag syn på blåa fina blommer som lös upp i det annars fortfarande torra lövverkaet som ligger på marken...men då kom "mäster"-fotografen igång...plåta,plåta!! Ett underbart väder att promenera i !! Och det gick inte fort idag, det hade jag aldrig orkat!! Men nu känner jag att orken och lusten är på väg i alla fall, och det är ett stort plus!!

Medans jag vart ute på promenad har alla min grabb
ar haft sanering av vårt hem, BORT med alla bakterier från magsjukan!! Städa skura byta sängkläder och ja...nu kan det omöjligt finnas en enda liten bacill kvar!!
Och det känns skönt!! Nu hoppas jag att vi får vara friska!!

Tänkte att vi skulle ha kokt torsk och äggsås idag. Skonsamt för magen och gott!! Så nu ska här skalas potatis till en god middag!!
Sen blir det att fixa i ordning resten här hemma. Nu ska det på med rena lakan och mattorna ska på plats!!


Ha en bra tisdag!! Det ska vi ha!!
Kraaamar från en frisk...





1 kommentar:

Ja, va kul!! Skriv nått!!