tisdag 7 april 2009

Se upp på vägarna....

....imorrn, för jag ska ut å glida!! Eller gasa kanske, det får jag nog göra om jag ska komma fram till Lidköping någongång!!
Fick ett ryck, och ringde gubbens syrror som bor med sina familjer i Lidköping. Om vi skulle dra imorrn,jag å killarna?? Och det tyckte syrrorna va en bra ide´, såå imorrn bär det iväg!!





Fast jag får kramp i magen....jag ska köra själv på GPS....ojoj,hur ska detta gå?? I värsta fall, kör jag in till kanten...tar upp mobilen,ringer en av syrrorna och skriker...HJÄLP mej....jag är totalt "lost".
Chansen finns,jag lovar!!

När vi första gången skulle åka till S, en av syrrorna, så funkade det inte att trycka in en address, utan vi fick (va vi trodde) en bra vägbeskrivning......ett rött hus på höger sida var bland det sista vi visste.
Då kan jag tala om att varenda hus på höger sida i hela Lidköping är rött....så sådär busenkelt blev det ju inte!!!



Men nu finns addressen på GPS.en...annars hade jag aldrig hittat!!!
Det är ett problem...mitt lokalsinne!!!
Jag hade på allvar kunnat åkt vilse i mitt eget garage.....illa,jag vet!!
Men så är det ju alltid gubben som kör, när vi åker någonstans, det är hemskt sällan jag...för det tar ju sån tiiiid att komma fram...enligt någon med snopp i min familj.....(en svår nöt att k
näcka det finns ju tree....)

Nu ska jag ha en genomgång av GPS.en...hoppas gubben har tålamod!!
Jag är ju löjligt tröög när det gäller sånthär!!
Men men,man kan inte va bäst på allt.....;0)

Attans, nu fick jag paniik...nu visste han inte om det var den rätta addressen...vill han bli av med mej....jaa,då är detta ett bra alternativ!!!

Nu till information GPS....gnugga hjärncellerna en stund!!
Håll tummarna för mej imorrn.....(hua,jag darrar)
Kram ggr två...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!