lördag 18 april 2009

Ännu en lördag!!


Och redan kvällen!!
Vilken dag vi har haft!!
Sol från tidig morgon till sen kväll, det går inte att fatta att klockan är 19.30 piiip, och solen finns uppe än!!

Idag har vart en grejjardag!!
Jag gick upp ovanlig
t tidigt, för att vara mej, var ju som sagt Smulvakt över natten och vovvsen behövde lätta på trycket!! Så, strax före klockan NIO i morse, fruktansvärt tidigt, var jag på promenad med en kissenödig Smulan.
Sen var det hem å fixa frukost och sedan hämta GT till Linus!!

Efter det fick jag ett ryck och bar ut mina svin i trädgården!!
Nu menar jag inte mina grabbar utan...
Marsvinen Lakriz och han
s son Salt= saltlakriz.
Dom har bott i källaren under vintern, men nu ska ska dom få bo ute över sommaren.Härligt att få komma ut ,trodde jag, men dom satt å skaka i ett hörn och t
rode det var dax för avlivning...Stackars krakar!!
Här, ta lite hö, och var nöjda,tyckte jag...men, men...vi får väl se hur detta går.

Fikade rabarberpaj med vaniljsås på utsidan i dom framtagna trädgårdsmöblerna o
ckså!! Underbart!! Jag åt mest...som vanligt!!
Har inte vett på att skämmas!!

Och sen har vi ju det här med rabatter...nu menar jag såna rabatter som ska rensas och hållas i ordning....helst med blommer och annat bös i....
Jag verkligen avskyr rabatter...varför kan man inte bara ha GRÄS överallt???
Vad är det för fel på vanligt grönt gräs?? Det finns ju ändå massa annat grönt i mina rabatter som måste bort...OGRÄS!!
Det är väl troligtvis det ända som växer och håller sej vid liv och förökar sej (som satan
) UTAN vattning!! Allt annat måste man vattna 2-3 ggr om dan mitt i sommaren för att det ska hålla sej snyggt??!!
Är det vad vi kallar semester?? Vattna,rensa ogräs & klippa gräsmattan varannan jäkla dag...om man har otur!!??

Vilken tur att man faktiskt inte tänker såhär varenda sommar, utan det går i bara farten..allt ska fixas och ordnas och hållas fräscht!!

Sen har jag faktiskt, tr
o det eller ej, ett växthus!!?? Jo, det är sant!!
Där odlas tomater och gurka , för ett het kompani!! Och det mina vänner...är sådär barnsligt skoj!! Tänk att kunna gå ut på morgonen och käka en solmogen tomat, och ta in en gurka till frukostmackan!!
Ljuvligt!! DET längtar jag efter!!

Ikväll är det Robinson!! Och lördagsgodis!! YES!!
Ha en riktigt skön dag, jag har fått så mycket luft idag igen att jag är heelt slut...ska försöka hålla mej vaken och glo på TV en stund ialla fall!!

Kramen

2 kommentarer:

  1. CAJSA DEN SUPER COOLA19 april 2009 kl. 12:29

    Vad kul för homo-svinen att komma ut

    SvaraRadera
  2. Så trevlig för homo-svinen att komma ut :D

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!