fredag 1 maj 2009

Annars brukar jag gilla...




Fredagar, trots att jag jobbar mycket helg. Men det betyder ändå att vet att min grabbar ska va hemma!!
Men denna fredagen känns som en riktig jäkla skit-fredag!!!!
Jag skulle vilja spola tillbaka tiden, ha vissa samtal ogjorda, för det lönade sej inte det minsta att stå upp för sitt barn denna gången.....
Och jag är inte dummare än att jag förstår att ALLA står sina egna barn närmast!!! Annars vore det ju konstigt, om du frågar mej!!!

ÅÅå,va jag ältar...men jag måste, mitt sätt att hantera en jobbig situation!!

Men....det som känns jobbigast är ju trots allt att det finns föräldrar, som blivit itutade en massa tjafs, som inte ens stämmer....men bara för att det kommer från en lärare,skulle det va mer trovärdigt...än det jag faktiskt har sagt!!!
Från mej..till en lärare...till en annan lärare....till grabben...till hans föräldrar....Jag skulle vilja veta hur mycket som plockts bort och lagts dit på vägen....ALLA vet att efter så många öron, så är det sista som sagts inte i närheten av det fösta som sades....
Men jag klandrar inte föräldrarna ifråga alls här...jag fattar precis varför dom är förbannade...jag hade troligtvis reagerat på samma sätt.

Och jag är inte ute efter att någon ska tycka synd om mej.....Jag är 34 år, jag är vuxen....men för det är inte orättvisor okej!!
Och det är inte okej av en lärare att bete sej på detta sätt!!
ALLT skyller jag på läraren, japp, jag har sagt en del saker till läraren,som har kommit fram som jag står för...som sagt, kan jag inte stå för vad jag säger...så ska jag vara tyst!!
Men...hade jag nu under några som helst omständigheter ansett att det var ett
såå stort problem,som det helt plötsligt hat blivit...så hade jag inte tvekat att knalla upp till föräldrarna i fråga...helt själv!!
Men....det var inget som jag inte trodde skulle lösas helt enkelt och lätt....och det hade vart bortglömt idag, det kan jag lova....OM bara läraren fattat att det var ett förtroende, att tystnadsplikten gäller...och att OM jag skulle va i behov av hjälp från henne.
...sa hade jag BETT henne att ta tag i problemet!! Men det var inte så....det var inte alls så!!!
JAG hade aldrig i mitt liv gått genom skolan...om jag tyckte att det var problem med ett annat barn....om inte det var i skolan problemet fanns.

Jag har många gånger undrat i från vilken planet en del lärare kommer....
För visst finns det gott om nötter även där.....med konstig inställning till massvis med saker...och en TRO om att en lärare alltid har rätt....

Detta har inte haft sitt slut än.....
Jag ska gå vidare med detta...
Jag tar inte skit....det är jag helt enkelt för stolt för!!
Rätt skall vara rätt....och det ska fram vem som faktiskt felat här...
Även om det kommer att göra ont i fler, än bara i mej!!
Men...det ska jag med hela mitt hjärta...BJUDA PÅ!!

Usch va jag e gnällig...förlåt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!