måndag 27 april 2009

Början på en ny vecka, så jag säger.....

För det är ju alltid skönt om veckan börjar bra!!
Men om man får bestämma själv, så blir ju varje dag en BRA dag!!

Själv startar jag veckan med en trött måndag!! Men jag ska försöka ta tag i lite "måste-fixas-saker" idag!! Helgen har varit full med jobb för min del, och alla mina grabbar har hållt sej ute i det härliga vädret!! Så inne är det lite som ett kaos just nu!! Varför kan man inte bara få slippa och städa, eller damma...när det börjar bli fint somrigt ute?? Man har ju verkligen ingen lust alls att va inne!!

Det är samma visa varenda år hos oss,så fort det blir fint väder...så blir det jordstampat golv inne...jag prioriterar inte att va inne och städa.....det kan man ju spara till en regnig dag....tycker jag!!

Fast idag har jag ändå sovit bort halva dagen, har en klipptid klockan fyra, och känner att det borde göras...så man får passa på!!

Ungefär som när "bull-mamman" i mej vaknar...det händer ju inte för ofta tyvärr.....men NÄR det händer,då får jag passa på!! Då är hela frysen full med bullar av olika slag, och jag känner mej nöjd till nästa återfall kommer ca.....sex månader senare,om jag har tur!!
Det br
ukar vara K-O och yngste sonen O, som står för baket här!!
Dom gör stans goaste Tigerkaka, och muffinsen smakar mums!!
Så var och en gör det den är bäst på!! Och då slipper ju jag automatiskt att baka!! TUR för mej!! Man får
inte va dum,då blir man nart vuxen!!

Såå, om jag ska ta mej en tur runt i huset med snabeldraken...han har fått vila länge nog nu...så han är nog ordetligt laddad och
reda för städ!!
Just det ...jag glömde nästan...(eller förträngde...) att man ska ju damma först såk
lart....Blääää,såå tråkigt!! Det borde helt enkelt va förbjudet!!
Hmm,kanske räcker om jag går in ,kittlar mej med en gammal påskfjäder under näsasn och......AAAtttjjjjhoo, så är allt damm ett minne blott......underbara tanke...om det ändå kunde va så enkelt!!??
Me
n näärå....den som uppfann dammet borde ha stryk!!!

Såå,städa...träffa P....klippa mej....JO, det ser ut som att denna dagen kommer att vara fullbokad!! Häärligt!!
Potatismos och ugnstekt falukorv står på menyn....om det är någon som blir hungrig.......Och mitt mos..skojjar man inte bort!! Mmm,gott!!
Gott mos...helt enkelt!!


Ha en så bra måndag ni bara kan!! Och jag e såå tacksam för att ni hälsade på just m
ej!!! Kramelikramisen...











2 kommentarer:

  1. Skit i städningen - kom hit med en gång i stället... : D

    SvaraRadera
  2. Jaaa....tänk om man kunde skita i den...va underbaaart...men det hade snaaart slutat i misäär...inte bra!! Kläm//Anna

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!