söndag 1 mars 2009

Söndag förmiddag....

Japp, söndag förmiddag och jag har redan gjort rent för mina små svin!!

Jaa, nu har jag två marsvin, så det var inte grabbarna jag menade..
Jag köpte en gång två pojkmarsvin....Kola å Lakriz, och jag måste ha vart den första att få ungar..
av två marsvinshannar??????
Lite lätt paff blev jag iallafall när jag en morgon kom ut och det sprang runt två små supersöta marsvinsungar i buren.....
Men det var ju bara att inse att ville jag inte ha buren överfull med svin, så fick det bli att behålla en pojkbebis + pappa Lakiz....visade ju sej att det var Kola som var mamman i familjen..
Söta är dom ialla fall far å son...Lakriz å Salt....SaltLakriz..


När jag ändå var i källern där svinen bor vintertid så fick jag till min fasa se att jag "glömt" städa där på ett tag...så det var ju bara fram med skurhinken....å tandborsten (till duschen) i högsta hugg!!! Livet e underbart..........
Men på tal om dusch....det måste ju va en man som kommit på att det ska va så sjukt mycket skrymsler å vrår på en dusch......för att behöva sitta å skura med en tandborste......för att det ska bli rent överallt...det hade aaldrig en kvinna uppfunnit....

Nu ska jag göra min man glad åxå...och ställa mej å stryka!!
Joo, det är sant..en gång för läänge sen så sa han att -stryktvätten,den tar jag hand om...du sköter om allt annan här hemma....
Sagt och gjort, jag var ju inte dummare än att jag tog honom på orden........stryktvätten är hans!!
(medans jag tvätter allt va jag orkar)...för att hålla maken sysselsatt!!
Men nu ska jag faktist se om jag kan hitta strykjärnet, har nästan glömt hur det ser ut!!

Vi ses hörs säkert igen......det känns som att jag fått en ny "bästa vän"....
POK



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!