tisdag 17 mars 2009

Brrrrr....

..så ruggeliruggigt kallt det var ute idag!!!
En nyfunnen mysig vän ringde i morse och frågade om jag hade lust med en promenad....
Och självklart var jag super-sugen på att gå ut å traska i solskenet!!
Och vem var det, om inte lilla jag som kom på en alldeles dunder-bra ide´...
Ska vi ta med oss något varmt å dricka, och sätta oss och njuta av den härliga vårsolen på ett lämpligt ställe??
Så glad ooch trallande packade jag en väska med varm oboy och en go bulle och drog iväg.
Min svägerska A ringde precis när jag kommit utanför dörren,och vi bestämde att allihop skulle träffas i Hästedalen för att bara njuuuuta!!!!

Sagt och gjort....till Hästedalen det bar!!

Och då ljuger jag inte om jag säger att: DÅ PASSADE SOL (H-VETET) PÅ ATT LYSA MED SIN FRÅNVARO!!!!
Det blev något så ruggigt kallt att jag trodde jag skulle frysa ihäl å dö....
Den varma oboyen var ju säker varm i HELA 2 minuter...sen var den äckelkall....och inte det minsta värmande......nu snackar vi ootur!!
Japp...envetna som vi var..så hade vi ju bestämt att vi skulle sitta och njuta en stund....men till slut så gav vi upp....så var det någon som såg tre brudar varav två med barnvagn...blåfrusna och stela som pinnar idag på dan???? Isåfall var det VI!!!!!
Och jag vill påstå att det tog en stund innan jag tinade upp ordentligt när jag kom hem!!!
Burr,så kallt det var!!


Veckorna rusar så fort iväg, så ibland känns det som att man precis stått upp....-så ska man lägga sej igen...mysko!!
För min del är det iallafall dax för arbetsplatsträff ikväll....måttligt kul,vill jag påstå....
Man har ingen större kust att dra iväg till jobbet mellan 19.15-21.15, på en ledig dag!!!
Men ,men....jag ska försöka gilla läget..det blir ju som sagt såå mycket enklare då!!

Hoppas att ni har haft en toppendag,trots kylan....
Och att ni får en skön kväll!!
Kram på er alla!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!