onsdag 25 mars 2009

Dagens utmaning nr 1...



Var ett gäng frågor, som ska börja på mitt namns första bokstav.
Utmaningen kommer från min svägerska Anne.
Och det blir ju ett A....för den som hade svårt att räkna ut det....

Så här kommer några svar...



1. Vad heter du? Anna
2. Ett annat ord på fyra bokstäver: Arom
3. Flicknamn: Alva
4. Pojknamn: Alfred
5. Yrke: Ambulansförare
6. Färg: Antracitgrå
7. Klädesplagg: Anorak
8. Mat: Allt...bara det inte är lever...
9. Sak i badrummet: Alvedon (i mitt medicinskåp)
10. Plats/ Stad: Aten
11. En orsak till att vara sen: Akut bajsanfall..
12. Något man inte skriker: Aaaa, men de va då själva f**n....
13. Film: "Armageddon"
14. Något man dricker: Absolut Vodka
15. Band: Alcazar
16. Djur: Amur Tiger (morr)
17. Gatunamn: Avenyn.....(jag=härm-apa)
18. Bil: Audi (ja,tack)
19. Sång: "Apologize" med One Republic
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Aerobics.



Och så till dagens utmaning nr 2....

Blev för min del en Salsa-lektion med en superduktig tjej!!
Som är från Chile, som alltså är född med rytmen i blodet (såå fuskigt)..
Som skakade loss så man blev bara så avundsjuk!
Varenda steg,vartenda rörelse var ju så snygg....så kommer jag..
en stel svensk!!!

-Dansa sexigt, säger S, dansläraren...
-Låtsas att du dansar framför din man...

Jaha, tänker jag då.....och hur gör man då?? För dansa framför min man är kanske inget jag gjort för ofta....inte alls om jag ska va ärlig....så ja, jag försökte få till något sensuellt...
Stackars danslärare...dom måste garva läppen av sej när vi gått därifrån!!
Och speciellt sexig....näää, det kände jag mej inte!!!

Jag har kommit på att i Salsa och i andra latinamerikanska danser så är det rätt bra med former, vilket gör den här dansen till en dans för mej!! Det är mycket som ska i gungning, och jag har " mycket"!!! Tolkningsfråga, som jag inte tänker spinna vidare på....

Nu är det soffläge som gäller!!!
En skön onsdagskväll i soffan med dom man gillar mest!!!
Mina goa grabba!!!

Ha det så braaa!!

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!