torsdag 7 maj 2009

Gårdagens utmaning...


...var därimot något vassare. Tog med min älste son Linus till Solliden för att välja blommor ,plantor till mitt växthus!! Eller jaa, mitt och mitt, det är ju såklart vårat. Men det är jag som tycker att det är kul att "styla" det inför sommaren!! Inget avancerat, sten-plattor på golvet och endast krukor att hålla ordning i !! Helt i min smak!!
Så, jag såg på L att detta kommer att ta tiiid,
en morsa med beslut
sångest, och 10.000 olika växter att välja på!! Ingen bra kombination...
Men det gick av bara farten, tur för mej att jag hade någon som kunde fixa en del snabba beslut...blå eller lila...blå!....vit eller röd...vit!
Jag frågade, han svarade.....snabbt å enkelt!! Annars hade jag förmodligen stått kvar ännu....jag e hopplös!!! Jag veeeet!!!!

Och tre påsar med jord att förankra mina blommor i....till sonens stoora fasa så luktade jordpåsarna (som han till sin förskräckelse TAGIT i)
BAJS, och då menar jag verkligen bajs....hua,blä, å fyyy va det stank!!!
Hahaha, jag klarar av det, men han höll fullkomligt på att smälla av.....hahahaha, så elak jag e!!

Hem och plantera!!! Och placera ut det vi handlat, en stor blå blomma (jag å namn....) en vit Änglatrumpet, Vallmo,en häng-Petunia,en annan blå häng variant....röd och gul tomat, en röd paprikatomat(?), + en melonplanta......och så frön till gurkplantorna, som vi väntar med ett tag. För dom är känsliga mot kyla...och det är fortfara
nde kallt på nätterna ju....(det läät ju som att jag hade koll på detta med gurka-kyla....men nej då,det lärde jag mej på Solliden igår....)Men visst lät det bra.....
Kan slå vad om att jag glömt bort det där tills nästa säsong...

Oj, va mysigt det blev när det blev klart!! Jag verkligten gillar vårat växthus!!

Vilken tråk-dag det är idag....och jag h
ar skalledunk dagen till ära...men det är vädret....det är jag säker på!! Ska kanske va tacksam att det finns nått där inne som faktiskt kan göra ont....måste tänka positivt!!!
Tycker synd om min lille som har KM i friidrott UTOMHUS i Kungshamn idag.....stackarn!! Han får komma hem till mammsen å värma sej sen!!
Frostskadevarning.....

Näpp, nu ska jag ta tag i mitt liv...
Och ni får ha ett bra liv denna eländigt tråkiga dag!!!

Kramis

1 kommentar:

Ja, va kul!! Skriv nått!!