måndag 18 maj 2009

En trist,grå dag idag!!


Fast det ska jag egentligen bara se positivt på!!
Enda chansen att att jag stannar inne och tar hand om hemmet...
Efter helgens arbete på
huset,balkong + målning...så kan jag nästan sätta potatis rätt i golvet....vi har nämligen jordstampat!!!
Så här ska faras fram med min nära vän snabeldraken, och det kommer att rassla härligt i slangen!!!

Fast det värsta är att jag BÖR börja i rätt ordning....damma...och finns det något trökigare än att damma??? Inte om du frågar mej,jag tycker det är såååå trist!! Kanske finns en anledning till att jag inte gillar prydnads-saker, figuriner å sån skit...det är ju damsamlare alltihop!!
Och de få sakerna som kan samla damm hos mej....är numera "pälsklädda"....jag tycker det är rätt snyggt!!!


Så jag vet vad jag ska göra idag!! Har massa kul hushållsarbete framför mej!! Och vem f**n påstår att man är ledig..bara för att man inte är på jobbet??? Tala om det för mej...om ni vågar!!
Närå, jag tycker det är rätt gott att gå inne och murpa, och få rent och fint omkring mej!! Lite musik i bakgrunden och städningen går som en dans!!!
Fast jag är säl
lskapssjuk idag...sådär ,OJ va jobbigt att vara själv...
Men men...det går väl över när jag tar tag i snabeldraken...
Och ALLVARLIG talat...så hade jag aldrig låtit någon annan ta hand om min skit!! Vi har själva åstadkommit det...då får vi själva ta bort det!! Punkt!!


Ikväll ska vi på utvecklings samtal för Linus i högstadiet!!
Lika kul alltid!!! (än så länge) Jag...ja,okej, VI har två så himla duktiga grabbar!!! Så hittills har vi gått ifrån lärare/fröknar med ett leende på läpparna och troor att vi har två Einsteins i hemmet!!
Har dom nog fått efter mamma......(här är åter ett påstående som inte behöver kommenteras....)
Ibland önskar jag att jag hade ett "läshuvud".....men jag är praktiker ut i fingerspetsarna!!! Så jag är så tacksam för att det har gått bra så här långt, för mina (våra) godingar!!

Japp...då är det bara att dra igång då!!!
Har ett par timmars göromål framför mej!!
Med ett och annat avbritt vid datorn ka
n jag tänka!!
Ha en riktigt bra måndag!!

Klämmen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!