söndag 24 maj 2009

Sur och grinig ....

....och på allmänt taskigt humör!!!
Och personen jag pratar om är tyvärr mej själv!! Jag verkligen avskyr att behöva umgås ,tyvärr ett måste, med mej själv en dag som denna.....morrar,surar ...ingenting är bra!!!
Kände redan när jag vaknade och gick upp i morse...att det var något som inte var helt bra!! Eller inte alls bra...rättare sagt!!
Har ni vart med om det där...att när man vaknar så känner man bara att man skulle behöva få vara för sej själv...inte behöva gå upp...ligga kvar,helst utan att någon undrar varför.....åååå,va jobbigt det är att va så sur!!
Och jag lovar.....jag kan konsten att va sur -på riktigt!!
Tänk ett VM i surning....jag hade vunnit,år efter år!! Garanterat!!
Inte nog med det....jag agerar matmor i helgen...Gubben + svärfar bygger balkong. Och det roligast jag vet är INTE att laga mat.....speciellt inte på beställning...idag känns det bara...Faan köp en pizza om ni är hungriga!!

Fast självklart fixar jag käk...jag är ju så tacksam för att dom bygger!!!!
Och det blir så snyggt!! Vi har inte längre en balkong...vi har ett dansgolv!!!
Jag väntar nog med att gå ut tills ett räcke är på plats...för man får en läskig känsla av att trilla ner utan räcke....och någon krater i gräsmattan nedanför...vill jag inte ha!!

Nu fixas det då käk...korv och mos!! Och sen ska jag gömma mej och sura vidare någonstans...själv,helt själv!! Jag behöver inte va rädd att någon i min familj vill va tillsammans med mej idag....dom håller sej undan ragatan som går runt å morrar...kan inte förstå varför!!?

Så...ensam och på mitt sämsta humör....ska jag ta tag i dukningen...och snart ska potatisen bli mos....kanske ska trampa runt i kastrullen med bara fötter...hehe,liite kul hade det vart....smaklig måltiid!!! ;0)
Ha en bra söndags eftermiddag!! Det tvivlar jag på att jag får....

Citronsura kramar från monster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!