fredag 29 maj 2009

Fredag eftermiddag....

...och solen lyser varmt därute!! Har vart ute sen jag vaknade imorse i stort sett.
Först tog jag en långpromenad runt Ödby ö, vacker plats!!
Sen var det bara hem och duscha för att träffa N & N....
När jag var på min första promenad,så såg jag en skylt som lockade mej.....Cafe´stod det....på Gamlegårn. Mmm, tänkte jag, blir ju perfekt!! Dit går vi!!
Så, jag talade om min plan för N, som tyckte att den lät toppen...så mot Gamlegården det bar!!
Fast hade jag bara gått liite saktare, eller kanske tagit mej tid att läsa hela skylten så hade jag kunnat se att det stod: LÖRDAG också.....
Och lördag är det ju inte idag, det vet ju alla.....så det blev ingen fika på något cafe´idag, till min stora besvikelse!! Det blev en baugette i parken vid Konsum istället.......gott var det, men knappast lika mysigt!!
Jag som hade fantisetar om en stor fet smaskig bakelse....eller två!!

Men men....jag får väl vänta tills på söndag, och Mors dag....då brukar jag tvinga min mamma att baka tårta....snällt va!!

Ikväll vill i alla fall jag grilla!!! Utmärkt väder för en grillning ute!! Kan kanske till och med sitta ute en stund!! Härliga värme!!!

Ha en skön fredagskväll mina vänner!!
Kram från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!