fredag 15 maj 2009

En härlig morgon!!



Solen lyser och himlen är blå!!!
Vaa det är skönt att leva då!!

Kommer ni ihåg den sången från skolan?? -högt
i topp går allas humöör,å d e d som susen göör...

Och på mej stämmer det rätt bra!!
Vaknar jag till solsken å vackert väder så blir jag på bra humör!!
Och regnar det...så surar jag...
Så idag är jag på bra humör!! Fick ett sms av en kompis som undrade om jag ville sätta mej i solen vid havet,
med fikakorgen vid sidan....och det kan jag inte säga nej tack till!!! Underbart!!

Igår kväll var det korvgrillning med Oscar och klass 4. Vi var massa föräldrar
som ville vara med!! Uppehåll fick vi, det trodde jag aldrig mitt på dan när det var "drunkningsrisk" när man gick utanför dörrn!!
Men, det var så kallt i vinden så det var "frostskadevarning" istället!!
Och lagom tills vi skulle sätta tänderna i korven...så blev det stopp i dasset...där dom skulle sova......mmmm,härligt!!
Det k
om en man och fixade detta,bara några meter ifrån där vi satt!!
Och då blev det fart på alla ungar....att det kan va såå roligt att se en bajskor
v...och att få TALA OM att det minsann ligger en där och guppar....när man försöker få ner lite mat.....haha,skitungar!!
Men,
dom fick ordning på det i alla fall....annars hade väl barnen fått följa med hem...man kan ju inte sova borta med 20 barn + lärare utan ett fungerande dass....så dom hade tur!!

Nu ska jag ta mej en uppfräschande dusch!! Och piggna till!!
Ha en härlig dag i solen!! Eller på jobbet,eller vart ni nu är!!

En solig varm kram ifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!