måndag 25 maj 2009

Underbar måndag!!




Trots att resten av familjen befinner sej på skola och jobb...så lutar det åt att det blir en härlig måndag!! Ibland är det så skönt att få va själv!!
Startade dagen med en riktigt lång promenad, och nu efteråt känns det underbart!! Ett stort glas vatten och en solstol....är inte fel!!
Och här ska jag sitta ett tag nu!! Har en del att göra innanför väggarna egentligen...men det är det ingen som tar ifrån mej..så det tar jag sen!!

Gardiner ska plockas bort,kruker å annat purgas som stått på förnsterbrädan i vardagsrummet ska väck....
Nu ska det upp lamellgardiner som fästes i taket isället!! Tror att det kommer att bli snyggt!! Och väck med allt onödigt krafs!!

Hm...till min stora fasa inser jag nu varför det var en lastbil parkerad utanför min dörr.....det ska borras jordvärme hos nån granne....JIPPIE...jag som har tre nätters jobb och sovardagar framför mej.....
Dom säger att kärringar är hysteriska...men då skulle ni hört både volym å snack på gubbarna som har hand om detta!!! Hm,kanske ska sätta mej i ett träd å leka prickskytt med grabbens softair...så kommer den till användning!!!
Buller,bulleroch gnissel,gnissel...åå,vilken underaaar dag!!!


Fram med boken och låtsas som att man befinner sej någon helt annanstans än just på denna nu helt plötsligt bullriga baksida!!!!
Oj va skönt det är i solen!! Här ska det inte göras många knop just för tillfället!!!
Jag ska vara såå utvilad när kvällen kommer och mitt jobb ligger framför mej!!!
Precis som en dagarbetare får sova på natten och vara utvilad på morgonen....

Ha en skön måndag...nu ska jag sola!!!




Kram från en svettig å snart hörselskadad..."VA, va saa du"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!