tisdag 5 maj 2009

Kaoset i mitt liv just nu är märkligt....



Tänk att man ändå kan njuta av livet fast det kändes pest för bara ett par timmar sen!! Snacka om att vara snabb i vändningarna.....
Och vilken jäkla tur att
man kan vara det ibland!! Att glädjas åt det som ändå lättar upp tillvaron ,dagar som dessa!!
Men....efter mitt 34-åriga liv,har jag verkligen märkt av hur gott det gör att ha massa härliga vänner!!
Det handlar inte om att tycka synd om mej själv,det hoppas jag att alla förstår!! Det handlar om rätt och fel, att stå för det man gör!!
Att våga stå u
pp för sitt eget syfte,sin egen person, och bita ifrån och säga , att detta är inte okej!!

Och jag har kommit till den slutsatsen att det trots allt är jobbigare i ett litet samhälle,där alla känner alla....det är ju känsligt!!
Att tycka att n
ågon annan gör fel, och till allas stora fasa,en lärare som gör fel....FINNS dom,undrar säkert många!?
För av någon märklig anledning som är det många som klassar just lärare som lite
övermänskliga....dom har alltid rätt,gör/säger alltid rätt saker, och skulle väl ALDRIG smutskasta ett annat barn eller förälder inför andra elever i skolan.....Men OJ, så fel uppfattning man kan ha!!
Kan ju (mot min vilja) erkänna att även jag har haft den uppfattningen, att det s
om kommer till en lärares kännedom, stannar hos lärare, tills någon BER om att få ta upp det. Och då är det gräsligt viktigt att inte måla ut offer, inte ska väl lärare säga namn, på andra elever och deras föräldrar....DET är för mej heeelt obeskrivligt fel

Älta är mitt andra namn.....det märks kanske, men detta tar upp så mycket av min vardag, mitt tänk hela dagarna, så det är det enda som jag just nu kan skriva om....
Många tycker att jag är stark, och det är ju skönt att höra, men på insidan är det re
na rama kaoset! Som...som att något äter upp mej inifrån..
Ja, ont gö
r det i alla fall....gubben min ber mej snällt varje dag, att låta bli att ta åt mej, att inte tänka på det....men jag funkar inte så tyvärr!!
Jag suuuger
åt mej allt!! Poff,poff,poff...allt träffar mej som små spjut, precis där det gör som mest ont!!
Fasen va jag e tråkig nu, dax att sluta....
Skulle väl inte logga in mej på min sida förrän det finns annat att skriva om, men det är så SKÖNT och BEFRIANDE att få ur sej allt......vill ni inte läsa har ni ju trots allt ett val.....bara bläddra vidare!!

Men TACK, för att ni finns!!!!
Usch å fy va jag e gnällig,bitterfi**a.....thats mee!!

Kläm

1 kommentar:

  1. Hahaha...ja tänk om man skaffat barn för en snygg vagns skull :P Har tyvärr inte fått något svar angående vagnen! Om du hör någon som har en som dom ska sälja så kan du väl hojta till! :) Kram Kram

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!