lördag 23 maj 2009

Fast mest gillar jag....




...när solen skiner och det blåser sådär alles lagom därute!!
Och det gör den idag, känns som ett perfekt väder att va ute och njuta i!!
Nyvaken....lite seg i knoppen....och överlycklig att tre nätter gick så snabbt och att jag är ledig med mina grabbs ikväll!!!
Just nu finns bara jag + stor son hemma...vi inväntar dom andra två inom kort.
Oscar å K-O drog iväg när klockan var strax efter åtta imorse...Fotbollsmatch i Bokenäs stod på schemat.
Inte nog med att spela fotboll tar på krafterna...springa runt å jaga en boll....man ska behöva gå upp giftigt tidigt också!!!!
Ser fram imot nästa helg då jag kan va med på matchen....dönervös...skrikande hysterisk morsa....tror inte jag ska tala om i förväg att jag tänkt att komma....då blir kanske sonen akut magsjuk....

Dagen kommer vi att ägna åt balkongbygge!!! Såg ni att jag skrev "VI"...lustigt,jag hade ju egentligen inte tänkt att medverka i själva bygget....blir nog bäst så!!
Men jag kan ju serva med mat, kaffe å fikabröd!!
Nån nytta ska dom väl kunna ha av mej hoppas jag!!
Jag kan ju alltid ligga i solstolen bredvid och tala om för dom hur dom ska göra...det brukar (inte) uppskattas!!!
Eller så kan jag försöka lura med mej nån på en promenad, det hade vart grymt skönt!!! Känns som jag bara sovit å jobbat i tre dygn...så frisk luft hade inte gjort ont!!! Och sol rätt i ansiktet är ju så härligt!!

Jag har en plan....att ta mej ur sängen in i köket, öppna kylen å ta mej en koll på vad man kan få ihop till middag idag....men man kan ju aldrig garantera att planen är genomförbar....
Kanske det till min stora glädje kan stå fyra tallrikar, bara att sätta fram,färdiga att servera...med precis det som var och en gillar mest??!!
Ett sånt kylskåp står på min önskelista, man ska bara kunna prata med det...det ser in i mina ögon...precis hur jag vill att det ska se ut......hm,fast då hade den väl spottat ut mat i minut å parti....för medans jag äter frukost,funderar jag på middagen..och när den är på väg in i mun...så undrar jag vad det kan tänkas bli till kvällsmat....och får jag en fika in emellan...så är dagen räddad!!!
Mat är gott!!

Och nu gör sej min mage hörd....bäst att sätta fart på blodsockret, det är farligt att dimpa för lågt!!! (som om det vore en risk....-Not!!)
Ha en bra lördag!! Ikväll är det Robinson, och jag läste i tidningen just, att vi ska få se ett av Jarmos nio liv....kan ju va spännande!!
(sen stod det också att han äckel-Cristian mådde dåligt och skulle skiljas....Oj,va synd för honom...men vilket satans tur för hans fru!! Hon måste vart blind å döv och helt utan känslor....)






Hej hopp, chokladtopp-det är ju lördag!!
Kramenåpuzzen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!