fredag 8 maj 2009

Idag har jag...


....sytt,sytt och sytt lite till!! Och det har flutit på bra!!
Riktigt roligt!! Haremsbrallerna är klara, ett linne är påbörjat!!
På gymnasiet gic
k jag beklädnadsteknisk linje. Och det var jag som var den stora "sprätten" i klassen!! Jag tror att jag sydde om alla sömmar minst två gånger....därav namnet....jag använde den där sprättaren rätt ofta!! Troor att jag hade för brått helt enkelt!!
Jag vet hur jag vill att
det ska se ut, och helst ska det se ut så SNABBT!!
Men nu lite,bara lite äldre så har jag kommit på att det får ta lite tid, så blir det ordentligt gjort!! Bättre sent än aldrig!!
Och hittills har det gått bra!! Nu ska jag "bara" fixa till snedremsa...med en speciell grej jag köpte....så att man kan f
å remsan i det tyg man vill....vilket betyder att jag får klippa till remsor i önskad längd...DET var sådär lagom kul, så jag tar en paus......annars slutar remsorna i strimlade bitar.....

En härligt söt vän skickade ett sms förut, och frågade om jag hade lust på en fika....KLART jag hade!!! Hade inte träffat M och hennes nästan nyfödda dotter sen hon var här för ca 2 månader sen. Samma kväll så åkte hon in på BB och fick sin första lilla tjej!! Härligt att bara få sitta och tjata och titta p
å liten en stund!! Va glad man kan bli av ett sms från en go vän!!

Lillgrabben är i väg på disco, (guud va jag e avundsjuuuk)och mina två större
grabbar är på väg hem med pizza!!! MUMS, jag är så hungig nu så jag börjar snart knapra på bordet....
Hoppas på en slapp kväll, med tv och mysigt sällskap!! Bestående av mina goa grabbar!! Tänk va livet är underbart trots allt!!

Hm, funderar på om jag ska svida om och dra ner på discot å brassa loss en stund...men ...nääää,jag tror inte att det blir så uppskattat...
Kommer ihåg
när min store son hade disco i klass 6....då drog hans pinsamma morsa igång med luftgitarr....och sonen försvann....konstigt!!!
Men jag hade skitku
l....ju...

Nu tycker jag att ni ska h
a en riktigt bra fredagskväll!!
Och njuut av dom som finns runtomkring....


Kramelikramen

1 kommentar:

  1. Gick du oxå sy o klä?! Det har jag inget minne av. I Uddevalla? Men du syr iallafall. Själv har jag hållt mig till gardinsömnad på sin höjd,,, jag skulle nog kunna få vara sprätten II. *skrattar rätt högt*

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!