tisdag 26 maj 2009

En riktig "sovardag"!!

Ja, verkligen en sovardag!! Idag är det inte vädret som får upp mej ur sängen!!Nej,det var hungern...den där hemska nära-döden känslan som infinner sej när man inte ätit på ett par dagar.....som om jag någongång upplevt det....
Men det känns så..troor jag!! Måste ha mat, helst för 5 minuter sen!!
Så, nu har jag fått mat i magen och känner mej lite bättre, så nu ska jag bara skriva ett par rader,sen ska jag krypa ner under täcket igen!! Mmm,härligt!! Jag får nog hålla med min gubbe...fast det känns lite surt att ge honom rätt!!
Jag har vart så off ett par dagar..(eller så j*vla grinig enligt han..)
Det känns i kroppen att det vart nåt skumt,men kan inte sätta fingret på vad det kan va!!! Behöver ju inte va något speciellt i och för sej??!! ALLA kan väl ha dåliga dagar ibland, där allt känns lite mer jobbigt och stönigare än vanligt!!
Njaa, kanske inte alla....för det kan ju också vara väldigt svårt att erkänna att man faktist är en människa som inte alltid kan tackla det humör man föddes med?!
Jag fick i alla fall inte välja mitt.......
Fast jag tycker att livet är toppen för det mesta, så måste det ju få finnas "ups and downs", annars tror jag att man blundar för verkligheten!!
Det finns ingen ,vill jag våga påstå, som alltid tycker allting är toppen.....fast det kan ju lätt låta så...allt är bra,inga problem, finnen där bak är ju ändå inte såå stor, och att jag tappar hår kan ju leda till lockar om det kommer tillbaka.....sonen vaknade 5 imorse men oj, va det va skojigt, å grinig är han för han håller på att få tänder (alltid en ursäkt för en grinig unge)...men så roligt att han får tänder.....då kan han ju snart tugga!!
Då är det dax att vakna upp...innan man hinner drunkna!!!

Det är inte förbjudet att vara gnällig ibland!! Man FÅR tycka att vardagssaker är dötrista....tvätta å stryka...HUR kul är det?? Laga mat varje dag....får i alla fall mej att önska att det vore förbjudet!! Max 3 ggr/vecka!!
Nää, nu tror jag att jag behöver gå och sova och vakna med en liten mer positiv inställning till alla trista måsten.......
För hur det än är...så VILL jag göra allt själv, en kokerska eller hushållerska kommer inte in i mitt hus!!! Min egen skit, mitt eget ansvar!!

Jamen ha en himla trevlig tisdagseftermiddag alla glada......
Kram från positiva...

1 kommentar:

  1. PMS!! Så heter det Anna. Man kan skylla mycket på det ( på gott & ont)!

    Ha det så bra!

    Fru Walfridsson

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!