torsdag 21 maj 2009

Marknadsdag idag....


...och vi fick ett ryck och drog iväg...jag hade ingen aning om att det va idag, förrän jobbarkompisen sa det inatt...så när jag sussat klart, packade vi in grabbarna i bilen och drog.


Rabbalshede marknad ja...vad ska jag säga...blir lika fundersam varje gång!!!


Kan man...eller... är det möjligt att det säljs av allt där?? Näää...ingen vill väl ha dessa migrän-liknande kläderna som hänger där...eller djungelskjortorna...för att inte tala om alla smycken...som lyser kråke-guld??
Hur är det möjligt..jag frågar mej gång på gång...hur är det möjligt..
Ibland kan jag bli facinerad av allt som finns....blir stående ..tills nån stackare som troor att jag är intresserad kommer fram ...och frågar om jag vill ha hjälp....jaaaa,hjälp kan behövas tänker jag tyst för mej själv...men inte med att köpa nått....bara att samla kraft,och gå därifrån!! Ojojoj...tur att smaken är som baken....-delad!! För va jobbigt det skulle bli om alla ville ha samma saker...då hade det vart en krig utan dess like...överallt!!Och speciellt på marknader..där det kan va lite billigare.."bare JÄ får"!!


Vi åker aldrig ifrån en marknad utan FISRINGAR i alla fall....med choklad, strössel,nötter eller bara socker...min gubbe blir som en unge på julafton när han ser dessa vagnar, med flottiga flotyrmunkar svettandes i solen.....mysko alltihop!!


Och Oscar, våran lille...han är en riktig marknads-grabb...han vill ha allt...han blir som när jag kommer till Ikea ungefär...man vill helst ha med sej minst en av varje bra-å-ha-grej hem....det KAN ju vara bra att ha!!Så ibland får vi bara säga STOP....nää,där går gränsen!! Inga fler soft airguns eller kepsar nu!!Och nämner du ordet armband eller solglasögon...så stoppar jag upp dej levande och placerar ut dej på ett av stånden.....Han kan ha ett eget stånd med marknadsarmband å halsband å annat krafs...ååå,jag blir så trött!! Men det är precis detta en mamma är till för...att tjata!! Hade jag fått betalt för allt mitt tjat...så hade jag vart miljonär!!



Säger jag och springer vidare till nästa stånd med väskor....för en mamma kan aldrig få för många väskor...plånböcker eller skor!!(jag kan fortsätta...listan är låång,men min gubbe ska inte få det av mej....)så jag nöjer mej med detta!! ;0)



Så är det bara...fast idag var det inget som föll mej i smaken....känner mej riktigt duktig!! Inte ens en låda munkar....som brukar stå kvar i kylen tills dom nästan kryper ut själv...dom första två är okej...men sen är det inte så jäkla kul längre!! Har äntligen insett det!! Inte illa!!



Nu ska jag lägga mej å slappa...har två nätter jobb kvar framför mej, och inatt ska jag jobba med en tjej som "gäst-spelar" hos oss emellanåt, men alltid lika underbart när hon kommer!! Så inatt blir det mycket härliga skratt, det är jag säker på!!



Ha en härlig torsdagskväll!!


Jag ska va sådär löjligt slapp...guuu va gött!!



Kram





1 kommentar:

  1. fasen munkar måste man bara ha... här är d så att jim kanske får 2 om han är snäll s´å tar jag resten .. vem är d som har ätit brukar d låta.. öhh barnen :) lurar egentligen bara sig själv men en har ju en del att fylla ut.. synd bara att det lägger sig på helt fel ställe ;)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!