söndag 28 februari 2010

Japp...det är bara att...

ERKÄNNA!!!


Jag är totalt värdekass på att baka!!!
Skulle tycka att det var så kul att kunna!!
Säger alltid att jag inte kan...& det är faktiskt sant!!
Varenda gång jag ska göra mej till å sätta fingrarna i degen,
så funkar det inte alls...


Jag lyckas med allt....som INTE ska hända!!
Saftiga mumsiga sockerkakor blir stenhårda mördarredskap...
Mjuka fina degar kletar som Karlssons klister...
Och söta småkakor med sylt kan användas vid stenkastning...


Bara att inse...Jag SKA inte baka!!


Hade bestämt mej för att stiga upp, göra en rejäl deg och fixa piroger till grabbarna. Tänk att ha frysen full med piroger till hungriga grabb-magar när dom kommer från skolan!! Ljuvligt!! Och så himla kul!!
Jag gjorde ju piroger i fredags...funkade görbra!!?? Men det kan ha berott på köpedegen...sånt där pizza kit.
Men den ekonomiska Anna (som sällan visar sej) kom fram & insåg att pizzakit var inte försvarbart!! Men just nu hade jag inte brytt mej ett skvatt om det....


Men HUR bra gick det??? Jo så bra att min man kom ut...GAPSKRATTADE åt en halvt hysterisk fru...och tog över!! Det var tur det kan jag säga....annars hade vi troligtvis haft deg i halva huset just nu!!

Nu ska jag bara ägna mej åt saker jag är bra på...ÄTA pirogerna å slappa...


Må så gott......

6 kommentarer:

  1. *skrattar* jag bakar gärna, men bara sånt som jag kan använda vispar och degkrokar till. Jag får nåt fel om jag känner kletig deg mellan fingrarna *ryser* Men äta går bra ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha
    Pirogerna gör sig nog lika bra i BrunettAnna-magen som i grabb-magarna... ;o)

    Jagärsågladattdetbaraärsöndagspössen//M♥

    SvaraRadera
  3. Min typ av bakning brukar te sig som din nu gjorde.
    Jag SER mig liksom gnolande och bakande, lite Leilaliknande, men sanningen är en annan.

    Håller på att baka Biscottisar, nu blev dom lite för välgräddade om man säger som så... *shitshitshit*

    SvaraRadera
  4. Bakning är inte min starka sida heller ;) Äta går ju fint! Tur maken kom och "räddade" dig!
    Söndagspussochkram!

    SvaraRadera
  5. Hos oss kan inte ens Maken rädda det när det går galet...

    SvaraRadera
  6. men hjärtat du e ju så bra på så många andra saker så vad är väl lite bakning. det finns dom som lever på att baka , gynna dom ist . köss och kläm nettan

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!