lördag 20 februari 2010

JÖSSES!!!!





Vilket jäkla väder vi har!!Jag tycker det är lite läskigt...medans maken min njuter av snön...knäppo!!


Han säger miiinst en gång om dagen (som om jag var trög) -Detta är perfekt vinterväder, vad hade du tyckt om det andra alternativet??


Då tänker han på våra regninga vintrar som är bedrövligt blöta ,smutsiga, mörka å trista...

Njaaa...det gillar jag väl inte...men regn behöver jag iallafall inte skotta!!

Det tar ingen plats här upp på berget (ego)



Visst är det fint med snö...så länge det ligger fint på marken, inte ivägen för bilkörning och i LAGOM mängd!!



Promenerade hem imorse...pulsandes i snö..jag säger bara SHIT va jobbigt!!

Jag var totaly genomsvett när jag kom hem!! Flåsade som en gris...kondis...va e de??

Idag har jag vart inne , har inte den minsta lust att gå ut.


Men jag måste senare. jag har en natts jobb som väntar!!

Jag tänker inte gå...jag tänker be min make om skjuts!!

Om han så ska bära mej dit!! Stackarn..








5 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en sån tur (?) att jag inte ser ut genom våra igenisade fönster, så jag slipper se eländet :-) Jag kan/vill ha snö mellan 13 dec och 28 feb, och då räcker det med tio cm och tre grader kallt! Kan man beställa till nästa år månne? Ha en kul jobbkväll ;-)

    SvaraRadera
  2. Fru Venus..Då har snön 8 dagar på sej att försvinna.Okej det KAN jag stå ut med!! Men inte EN dag till!!Snön växer uppåt fönstrena även här..fast jag måste ju ut sen...burr,va kallt!!
    Ha en skön lördagskväll!! Glöm inte lördagsgodi!!
    Kramm //A

    SvaraRadera
  3. Jag njuter också av detta väder! Det är så otroligt vackert ute - helt sagolikt!
    Det var inte riktigt lika trevligt när vi var ute på vägarna dock...

    SvaraRadera
  4. Tro K-O får offra sig och på kryckor hoppa med dig på ryggen i snön ;)
    Håll tummarna för at vi kommer fram ordentligt i morgon. Jag sänder dig ett SMS när vi är framme.
    Kramen och pussen

    SvaraRadera
  5. Gilla vintern?
    Nä, inte jag. Jag hatar vintern. VI har just varit och skottat av båten, dom hade mycket mer snö än vad vi har. Och vi häruppe brukar ju ha mycket.
    Nu är det mycket snö överallt i Sverige. Uppochnedvändavärlden. Typ.

    Just nu har vi -30,7. Inte mer än 45-50 cm snö, men kallt!
    När ska det sluta?

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!