måndag 15 februari 2010

Lean....




Vi leanar en tvättstuga....
Vad det är??? Ja...hur ska jag lätt beskriva?
Vi är två från natten och fyra från dagen som ska hitta smidiga lösningar på hur vi enklast samarbetar med tvätthantering!!!Hur svårt kan det va??
Jo...precis hur svårt som helst!!!


Efter en heldag i "skolbänken" är i allafall jag helt tom i bollen!!
Snacka om att vända ALLT ut & in...sen in & ut igen...
Ja säger bara...kommer vi inte på en lösning på dessa TRE dagar vi ska leana....så kommer det aldrig att funka!!!Ja,det stämmer ni läste TRE dagar!!!
Ska det verkligen behövas TRE dagar för att komma överens om tvättrutiner???
Känns just nu som att det är huvudsysslan.....SKUMT!!
Men trots allt intressant!! Jag gillar ju att diskutera!!
Jag kan prata hur mycket som helst...tills nån vågar be mej hålla käft....

Nu ska jag efter allt detta tvätt-tjöt slänga in en tvätt i maskin!!!
Hemma hos mej själv!!! Får väl se om jag kommer överens med mej själv därnere i källarn....Tack gooode gud att jag är själv!!

Tomibollenkramen...

5 kommentarer:

  1. Jag skulle nog behöva gå en LEAN kurs så det blir ordning på tvätterit här hemma. Bara för att reda ut vem av mig, Inga och Gafflan som ska göra vad. Det blir liksom konflikter när vi skyller på varandraoch det är ju inte så effektivt ska du veta ;D
    Pössen.

    SvaraRadera
  2. Så tänkte vi också när vi LEANade frukostmåltiden...Men det tog faktiskt 3 hela dagar!
    Hoppas du har skoj=)
    Puss & Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad att slippa gemensamma tvättstugor eller att ens samsas med andra.
    Kunna tvätta när man vill, natt eller dag är ljuvligt.

    Knepigt att inte kunna enas om en sån sak, men jag har varit med om lika knepiga problem på jobbet jag med ;)

    SvaraRadera
  4. Vad betyder Lean egentligen? har aldrig hört det förr...

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan...Jadu.Det är ett nytänkade som dom har kommit på?? Det betyder ungefär:"Kan man förbättra, är det inte bra nog".
    Det finns inga problem..men det finns förbättringspotential. Hm..förstår du ungefär??
    Vi har tex Leanat tvättsugan..som är ett samarbete ihop med dagen. från smutsig tvätt ner i tvättkorg -till färdig tvätt i garderoben.
    Va kan gå fel på vägen? Vad gör vi för att undervika?? Vi skapar en gemensam standard, en gemensam rutin.
    Ungefär så....

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!