onsdag 3 februari 2010

Ikväll ska jag vräka!!!

För imorgon börjar jag med något som kallas för Soppmetoden!!
För den som inte vet, är det en himla bra start om man vill lätta några kilon!!
Snabbt, men dock inte så enkelt! Soppa är ju gott..men samma soppa i en vecka är inte fullt lika spännande!!
Jag har testat detta en gång tidigare, då lättade jag 5 kilo på en vecka!!
Jag var matt nästan död, men vill man va fin får man lida pin!!


Maken tog ett kort på mej häromdagen, där jag insåg att det var dax att ta tag i vissa saker!!
Kan tillägga att det var en närbild...vilket INTE var till min fördel!!
Så bajbaj sockerberoende, welcome frukt & grönt!!!
(jag skrattar inte hjäl mej kan erkännas) Varför fick jag en kropp som funkar som en jojo??
Upp å ner å upp å ner å upp å ner....
Så jäkla orättvist!! Så jäkla nedrans orättvist!!!


I vilket fall som helst så ska jag fullkomligt proppa i mej mat ikväll!!!
Som om det fanns en skillnad från föregående kvällar?????
Så nu har jag "bönnat" med lasagne & den satt fint!!
Kunde lika gärna hoppat över ett moment och limmat fast den rätt på höfterna!!
Och nu är alla mina grabbar ute & skottar bort 5 ton snö från garagetaket.
Annars ligger min bil illa till...den finns ju därunder!! ILLA!!
Och det vore helt fruktansvärt om taket rasade in, det betyder ju att jag vore tvungen att gå......ja,ni ser...dax att tänka om!!!
Efter skottningen så vankas det Daim-tårta, som sonen tyckte att pappa skulle ha idag
på födelsedagen. Och jag var ju knappast sen att hålla med...


Ska försöka ta ett alvarligt snack med la familja sen också!!
Bara tala om att mamman/frun i huset kan tänkas bli mindre trevlig nu en vecka framöver!? (Skrattar för mej själv, det var ju inte heller någon skillnad från innan.)

Ha en skön kväll!!!

Imorgon är en ny dag!!!
Med en ny start på ett fortsatt bra liv!!


3 kommentarer:

  1. Men du kan väl äta semla sen??? För du kan inte åka på semlebulleboggträff o inte äta semla ;p. Jag vill ju inte att du ska tackla av och försvinna.
    Bantarkram.

    SvaraRadera
  2. Gafflan....KLART jag kan käka en semla!! Då är ju denna kuren slut...??
    Hugerkram tebax

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!