fredag 19 februari 2010

Jag försöker verkligen!!






Att va lite, bara lite, en gnutta, pyttepyttelite..glad över snön som faller..
Men det går inte! Inte hur jag än försöker!!
Vi har haft vinter nu, ingen kan ha missat snön...TACK,det är bra!!
Jag tror att dom flesta är nöjda!!
Dom som inte är nöjda.....Varsågoda..ÅK till fjällen!!
Och dom som nu är på väg till fjällen...är det med samma glädje som det var då snön lös med sin frånvaro här hemma?? Visst det är semester..men ändå?!


Ibland för jag för mej...att snön är här för att stanna! Jaha....sommar, sol å barfotatår är ett minne blott!? Nya istiden är kommen.
Skotta snö 365 dagar om året å va nöjd lixom..


DÅ ska i allafall JAG övertyga min familj om att flytta till ett varmt land!!
Det blir förmodligen billigare än ett termostat-byte på mej....
För jag är definitivt inte gjord för kyla...
Och jag har inte lust att ha EL-räkningar som denna ,varenda månad!!
Fy, va trist....

Så va tror ni....kommer snön att försvinna???

Fundersam kram från..

7 kommentarer:

  1. Att åka till fjällen när det är så mycket snö här hemma är inte likadant som att åka när man bara sett snö på bild. Detta tycker inte jag heller är kul. Om du flyttar söderut...säg till mig ;)
    Kläm o pöss i pannan.

    SvaraRadera
  2. Man lever i ett vintervakum. Usch.

    SvaraRadera
  3. Gafflan....Lovar att köpa stort hus,möjligtvis lägehet...för vi kommer nog att få TONvis med vänner då...hahahaha!!
    Pössen//A

    SvaraRadera
  4. Jag tror att midsommar måste firas i september i år... Sedan är det väl på'n igen med snöhelvetet...
    HJÄLP!!
    Jag ska nog också flytta söderut om detta fortsätter..Herr C får följa med antingen han vill eller inte, den "kuvade lille stackaren" :o)

    Ha en toppenfredag!
    Kjössen//M♥

    SvaraRadera
  5. Monica...Trodde du på allvar att min man fick bestämma....hahahahaha, så fel du hade!!
    Pössen back!! //Anna

    SvaraRadera
  6. Herregud Anna!
    Och vi som klagade på snön igår...Vad ger du för det vi har idag?
    JISSES!!
    Snöpöss//M♥

    SvaraRadera
  7. Monica...Jaa...vart ska allt detta ta vägen sen?? När det väl slutar snöa å våren kommer...drömmer mej bort!

    Ja...JISSES!!!
    Snöpöss tebax ;0)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!