söndag 21 februari 2010

Ramsvik...


Idag har vi vart på biltur. Vi ville inspektera snön.
Få en uppfattning om hur jäkla mycket snö det verkligen har kommit ner från ovan!
Och det är mycket!! Vi snackar GÖRmycket!!



Körde ut mot Ramsviks camping & GlassRestaurangen, där vi har som tradition att äta glass minst en gång varje sommar ihop med en annan familj....kändes oändligt långt tills nästa gång.... men idag lockade ingen kall glass. Hela Ramsikslandet ser ju ut som en enda stor ,kall frusen mjukglass!!!



Det var vackert , mäktigt, tyst och en liten aning overkligt!!
Det var endast EN fil..tack gode gud för att vi inte fick möte...och smalt är det i vanliga fall!!
Men idag var det bara höga vallar, man såg knappt över vallarna på vissa ställen.
Och det blir en märklig tystnad, som att snön isolerar.
Jag tyckte det var lite läskigt...men vackert!!



Men nu vill jag verkligen inte ha en endaste liten ,pytteliten snöfliga till!!
Om jag får bestämma då...vilket sållan händer när det gäller vädret..Men man kan ju önska!!



Nu ska jag gå ner till TV.n...eller möjligtvis rulla ner för trappan...för jag e sådär löjligt trött så jag känner mej lite lam..

Jag kommer slockna som ett ljus i soffan...det sätter jag mina sista godisbitar på!!

Nu fattar ni att jag vet vad jag talar om!!

Kram å gonatt!!









7 kommentarer:

  1. Här snöar det för fullt igen...ett litet uppehåll mitt i dan, men nu är det kört igen :-(

    SvaraRadera
  2. Fru Venus...När vi var på Ramsvik så var det läsligt mörkt ut över havet!!! Kommer de hit..så kommer vi förmodligen inte utanför dörrn imorrn...*stööööööööööön*

    Osloskånskan...JA!!!
    Ps..Kommer du ihåg picnik.com.

    SvaraRadera
  3. Här har vi stjärnklart och -20°. Ingen vår i sikte. Till och med jag börjar känna att det räcker snart. Inte riktigt ännu men snart.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och jag håller med om att det är vackert...PÅ KORT!!!!
    Men idag är det iallafall uppehåll än så länge men huga så kallt...BRRR

    Tröttimössanpössen//M♥

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag du haft. Och förstår att du blir trött, vi slocknade strax efter kl.21 i lördags ;)

    Du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  6. Ulrika...Tack!!Plötsligt blev jag varm här i vårt vinterkalla hus!! Lycka!!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!