fredag 12 februari 2010

AJAJAJajaj....




Klockan var strax efter 20.oo igår kväll när maken ringde!!
-Har vi elastisk binda hemma???... var frågan??
-Ja...blev svaret .... dum som jag var frågade jag VEM som var i behov av det!!??
99% av 100 är det ALLTID maken som skadar sej...det bara ÄR så!!
-Jag har nog stukat foten ...blev svaret.
-NÄHÄ.....DU???...sa jag högt & himlade med ögonen...
Va förvånad jag blev...eller inte.
Hem kom han i allafall...med en fotknöl stor som en tennisboll.
Han såg inte klok ut...på foten!!
Lite blödig som jag är när det handlar om mina grabbar så ville jag helst sätta honom i bilen GENAST & dra in till Uddevalla för röntgen.

Men neeej då...-det går snart över...kved en stackars skadad man...


Fick fram lindan, lindade HÅRT om det svullna området....
Då fick jag nästan en snyting....Ojrå,va ont det gjorde....
Han andades jättekonstigt...typ hyperventilerade...fatta ingenting!!
KLART jag gjorde, ville bara plåga honom lite....


Tvingade honom ialla fall imorse att ringa vårdcentralen...
Där han sa till den som svarade...
-Hej...jo..jag spelade bandy igår...
Så fick han en tid.
Remiss rötgen till Uddevalla...misstänkt "ledband av??".


Men han ringde precis min lelle skadade make...
Det var en ordentlig stukning.
Det var väl skönt det då!!!


Måste ila vidare...plasten har kommit, måste ju rota!!
Pöss å hej leverpastej...



10 kommentarer:

  1. Klantiga karlar!

    Min stukade foten förra sommaren. Ajaj vad ont det såg ut att göra. Stor och blåsvart blev foten och han hade jätteont.

    Men till sjukhuset? Å inte då! Inte han inte.
    Han har t.o.m gått iväg och smitit från en operation. Han har brutit två ben utan att göra nåt åt det (ben i handen men iaf)

    Klantarsel säger jag bara (och glömmer att jag är den klantiga i vår lilla familj ;))

    SvaraRadera
  2. Alltså att MIN karl är ett klantarsel brukar jag säga åt honom menar jag.

    Inte att din karl är det, för det vet jag ju inte (skrattar åt min dåligt skrivna förra kommentar)

    ;)

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag faktiskt synd om din make! Det gör frukteligt ont med väl uttöjda ledband. Hoppade på kryckor, för typ 100 år sedan, i tre veckor med klisterbinda (nästan som gips) efter att jag hade hoppat trapets!
    Trapets=man gör volter och skruvar i luften och landar snyggt, jag landade lite fel;0) Kan du tänka dig att jag höll på med sånt? *Skrattar vansinnigt högt för mig själv just nu*
    Fredagskram.

    SvaraRadera
  4. Ulrika...Jo..jag erkänner,jag tycker synd om min goding!! Men jag är lixom härdad...det finns inte en enda gång som han kommer välbehållen tebax...;0)


    Gafflan...MÅSTE erkänna att du fick mej att sitta här å gurgla av skratt...sorry..
    Han påstår nu att läkaren sagt att bästa botmedlet är sex....SKA JAG TRO PÅ DET???
    Pössilössilöss//Anna

    SvaraRadera
  5. Det skulle jag AAAAAALDRIG gå på ;)

    SvaraRadera
  6. DETTA är därför män inte går i högklackat - dom KAN inte! Ses imorrn!

    SvaraRadera
  7. Osloskånskan...men jag är ingen man...:0(
    (tittar efter)näää...jag har tuttar!! Men kan inte gå i klack!!;0)
    JA!!! Ses imorrn!!! Kram

    SvaraRadera
  8. Ok nu känner jag att det faktiskt är dags att lägga en kommentar när det haglar fritt med kommentarer. Jag är verkligen helt ärligt med det att läkaren sa ang sex stämmer. För att citera läkaren:
    Då du inte kommer att utföra någon sportlig aktivitet under 2 mån kan jag rekommedera ökad umgänges rätt med din fru för att hålla igång flåset.
    Precis så va det sagt o när då min fru vill ha reda på vad som sagts på sjukhuset måste man ju tala om allt.......

    SvaraRadera
  9. Mannen i huset....Du har mutat läkar´n...ERKÄNN!!! Du MÅSTE va försiktig nu!!
    Pöss snugging!! //din Fru

    SvaraRadera
  10. Hmm men oavsett mutning eller inte så är det faktiskt foten jag har stukat. Den delen som berörs under ökad aktivitet fungerar alldeles utmärkt trots stukad FOT! I´ll show you :D

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!