tisdag 9 februari 2010

Nämen....det blev..




Ett litet kort ögonblick av lycka!
Hade beställt ett par urtuffa dojjer + en tunika på Bon´a parte.
Jag hade ju hoppats på att få tunikan innan helgen, så när sms.et

kom med ett meddelande att jag hade ett paket att hämta...
Tindrade mina ögon ikapp med en frånvarande sol!!



Fullkomligt slet upp paketet som ett barn på julafton.
En tröja till maken (bara för sakens skull ni vet...) en skokartong (mmm,me like)
Och ett par kaki-färgade FUL-byxor????!!!???? WHAT??
"-Dom där fulbrallerna har knappast jag beställt vettu..."
Fortsatte, lite lätt desperat, att leta efter min tunika som INTE fanns....
Ååååååå, frustrationen växte ikapp med högen av papper som jag slet fram...
Borta, väck ,finns inte....




Fick ju kolla lite snabbt på fakturan som låg med..
Så det inte var JAG som skrivit fel...
Tog upp lappen...höll andan,tittade snabbt & phuuuuu,pustade ut!!
Jag hade gjort rätt, känns ju alltid lite bättre då!!!
Men på den lilla lappen som är fastklistrad på plast-påsen som fulbrallsen låg i står det....:Tunika. Svart-grå.
-Jaha...det vill ni kanske att jag ska gå på då eller....????




Ringde upp upp till kundservice, kopplade på den sammetslena stämman och sa som det var, att jag hade ju beställt den i tid...för att ha den i helgen.
Skulle dom kanske kunna vara så vänliga att skicka mej rätt vara så den hinner fram???
Jomen visst inga problem....OM den funnits..NU var den nämligen restad till vecka 13...TRETTON??? Sen ska ni se att jag inte får den alls...


Nu är det soffläge & film som gäller!! Filmen: "En shopaholics bekännelse."
Maken tittade lurigt på fodralet, läste titeln å sa lite småflinande...
-"Jasså, det var inte DU som hade huvudrollen"......


Kul....jättekul...
DET kallar jag för PÅhopp...






3 kommentarer:

  1. Hm, shopaholic. Var den bra?

    Jag är bara tygoholic, det roligaste jag vet är att få shoppa tyg och quiltgrejor ;)

    Kläder, nej tack!

    (alltså inte att jag är nudist *moahaha* utan att jag inte gillar att köpa kläder. För att jag är för fet förstås men iaf)

    SvaraRadera
  2. Ulrika...*fnittrar vilt*...NEJ,den var inte bra!!! Fast som sagt...jag har svårt för komedier,måste ha en skum humor helt klart!! Men igår var det ingen som garva...=dålig!!!
    Vaddå...gära narr ev en vrud som gillar att shoppa???? Taskigt,enligt mej!! ;0)

    SvaraRadera
  3. Vrud är numer ett annat ord för BRUD...*stööön*

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!