söndag 21 februari 2010

Perfekt timing!!!



Ibland undrar man om det är slumpen eller om det sitter en liten jäkel & ler någonstans??!! Varför ska saker och ting gå sönder på märkligt oförutsedda tidpunkter??
För MITT i värsta vintern, det är kallt, det är mörkt det är givetvis lördagskväll...
Då passar våra varfluftsfläkt på att STENDÖ!!
Jag tror till & med att vi fick höra sista tröstlösa"sucken"!!

Jaha, jamen det gör ju ingenting, för det är ju så varmt och det blåsar ingenting heller...Eller hur var det nu??

Snön kryper högre och närmare längs husknuten...det fortsätter att snöa och vi har satt element lite överallt för att hålla värmen i huset!!
Frågan är nu?? Lägga pengar på en ny varmluftspump eller på en SOLresa!?
Skojja bara tyvärr....det får bli en ny värmare!!!
Egentligen skojjade jag inte ett jäkla dugg....jag vet vad jag skulle välja!!
För jag vill ha soool bad barfotatår!!!! NU!!!

Men nää...det får jag nog vänta på ett tag!!
Ska all denna snö smälta bort samtidigt kan jag nog hoppa rätt i plurret från balkongen....och simma omkring i en undervattensvärld bestående av ett blött Hunnebo!!

Nu ska jag smaska lite överblivet lördagsgodis!!
Och ta på mej extrastrumpor.....

Må så gott!!!

6 kommentarer:

  1. Ångrar du dig ang solresan så hör av dig, jag kommer med! Vi var utan vatten i morse, väntar på hyresvärden...

    SvaraRadera
  2. Fru Venus...Jag lovar!! Jag hör av mej!!Man undrar vart detta ska sluta...hur länge vi får ha kvar elen tex...hua,hemska tanke!!

    SvaraRadera
  3. Oj va trist!
    Men det är ju ofta så, det är på sämsta möjliga tidpunkt sådana saker går sönder.

    Maken sitter ute i renseriet och monterar fiskeredsap, där har vi en värmepump som försöker hålla värmen.
    Funkar bra tills det är max -22 grader, men nu då vi har kallare så håller den ca 8 grader inne.
    liite väl kallt att sitta långa stunder i.

    Jäkla vinter!

    SvaraRadera
  4. Det är bäst du köper en ny värmepump för dom lovar mera snö och kyla imorgon....
    WHY,WHY,WHY!!!!!
    Jävla skitvinter, och nu ligger Herr C avsvimmad och kan inte skotta mera...För jag gjorde som du sa ivrigt påhejad av Fru Venus...
    TröttpåsnöPössen//M♥

    SvaraRadera
  5. Ja vad är detta för skit väder egentligen ? Tror min mamma ligger bakom det mesta, hon vet att jag älskar snö, men nu sa jag att tack det räcker! TYckte mig höra henne hån skratta .. Fick man för det !

    SvaraRadera
  6. Ulrika..vid 8 grader hade jag dött av köldskador!!

    Monica..Jopp,en ny pump lär det bli!! Den som la av är 10 år...känns inte som nån ide att reparera!!
    Ajdå...Herr C har numera inte bara en svullad på foten utan även i skallen..ooop,sorry!! ;0)

    Maria..Jo,det var ju en fin tanke från mamsen...men nu får du tala om för henne att det är NOG...e du gullig!!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!