onsdag 27 januari 2010

Vicks.

Igår natt började jag få ont i min ena bihåla.
Kan man säga så?? I vilket fall som helst vid vänster kind.
Det är en fruktansvärd smärta!! Och jag blir löjligt trött!!
Inatt har det vart jobbigt, riktigt jobbigt!!
Så, nu har jag gnällt klart.
Så idag när jag vaknade och gick upp och tryckte i mej
Menthol nässpray (AJ!!!) och tog en Ipren..den intelligenta värktabletten...
så fick jag se en burk med Vicks. Ååååå...Vicks är ju finfina grejer.
Det ska man ju klicka i varmt vatten & ånga ansiktet i.
Borde ju funka att smörja direkt på huden, under näsan
och på kinden!!! BORDE.

Jomenvisst funkade det att smörja ut på utvalda ställena.
Klart det gjorde. Men på en skala mellan 1-10...hur SKÖNT var det efter att det suttit på huden i 2 minuter??......-3!!
Då kom jag på en ännu smartare ide!! Jag går in i en varm dusch.
Skööönt!! Tills jag skulle tvätta bort Vickset från fejjan...
Då hade jag plötsligt glömt att det satt två ögon ovanför snoken
som INTE är nice att få Vicks i. Tog tvål i händerna, upp i fejjan å svepte
runt över hela ansiktet....ajajajajaAJsomsatansjävlarihelvete vad ONT!!!
Jag trodde skallen skulle ramla av. Men...känner efter...den sitter fast än!!
Detta är en upptäckande vecka för mej!!
Igår lärde jag mej att korv inte alltid är korv.
Och idag lärde jag mej att Vicks i ögat är inte hallon.
Undrar just vad jag ska lära mej imorrn!!!


Ha en underbar dag!!!

1 kommentar:

  1. Kanske att ishalka gör ont...För det verkar ju som det blir minusgrader igen... :(

    Ha en fin kväll!
    Puss//Monica

    PS: Denna vecka ska du nog inte köpa någon trisslott ;)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!