onsdag 13 januari 2010

Flög upp...

....i tvåhundrafemtio knyck.
Stannade upp...lyssnade.
Hörde absolut ingenting!!
Vinglade vidare ut i hallen & ropade -HALLÅ!!!
,inget svar..
Konstigt!!!
Jag kan sätta en peng, en stor peng på att
NÅGON ropade MAMMA i panik!!
Det var Oscars röst,mammas lille!!
Hjälp..vart är han,inne eller ute??
Nää,ingen Oscar någonstans...
Konstigt!!

Ungefär då vaknar jag..
Stående i köket.
Med hjärtklappning!!!
Och panikkänslor i magen!
Tittar på klockan en kvart..
(känns det som)
Innan jag faktiskt fattar
att den bara är 10.20..
Ör i hela skallen går det så
småningom upp för mej att
jag bara sovit drygt 2 timmar
själv...efter nattans jobb.
Inser att fru W villat ut sej till köket
med autopiloten påslagen!!
Tur att jag inte hann ut...

Tog en stund att lugna ner sej,
var ju tvungen att gå ut på balkongen
och kolla så jag verkligen inte hade hört Oscar!!!
"som om det hade funkat...med två öronproppar halvägs in i hjärnan"
Fick inget svar när jag ropade iallafall!!
Skönt,sonen var där han skulle,
det var bara jag som inte fattat att
jag borde legat kvar i sängen ett x antal timmar till!!
Men jag somnade om, helt utmattad,
efter detta hemska uppvaknande!!!!

Såå,nu är jag "fit for fight"....
Två nätter kvar....jääääsp!!!
Ha en skön Onsdag!!!

4 kommentarer:

  1. Anna, hallucinerar du? Du knaprar väl inga konstiga piller ;o)
    Det är väldigt läskigt när man är störtsäker på att man hört någon ropa och så är det ingen där.
    Nu ska jag sova!
    God Natt. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hm...*funderar*..Nää,dom enda pillrena jag knaprar är Magnesium...mot "restless legs"...kan dom göra mej såsig i kåpan kanske??
    Hoppas du sover gott!! Snaaart är det min tur!!! Pöss Å kläm!!//A

    SvaraRadera
  3. Pusspåpannananna!
    Vet precis hur det är...så gör jag ofta,men när ungarna var små var det kusligt ofta..
    Måste ha varit lite småkul att vara flugan på väggen i ditt kök hihi..

    SvaraRadera
  4. Får hoppas du sover länge idag och inte vaknar på det hemska viset som igår...
    //
    Monica♥

    PS:
    Jag överlevde idag trots att jag bara hade mjölk & kaffe i blodet... ;)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!