lördag 9 januari 2010

Två små söta..



Lidköpingsflickor har vart på besök idag!!!
Ja, okej då...tre!! Mamma L är åxå söt ju!!!
Stora tjejen T var bästis med grabbarna idag!!
Så himla mysigt att se min stora grabb bära runt på
lilla kusinen, medans hon sitter tryggt i famnen och bara pekar
vart hon vill bli buren!! Och han traskar iväg mot lillefingerns riktning!!

Lilla donnan F tjej nr 2,
var sådär lagom snorig.
En riktig snorbomb skulle jag vilja påstå.
Men en lycklig snorbomb,löjligt lik pappa G.
Tänk att va på ett sånt strålande humör
med hela fejjan full med snor...
Det tycker jag är bra jobbat!!

Har jobbat natten som gick...det var kallt!!
Nej, jag jobbar inte ute,men stundvis kändes det så!!
Och imorse när jag gick hem...så var det väldigt lockande att
krypa nära maken...för mina ben behövde tinas upp...
Men jag insåg snabbt :att ska jag fötjäna att bli älskad..
Så låter jag bli....tänk att få ett par ben på -20 grader mot sin
varma sömnbdruckna kropp 7.30 på morgonen....
Inte skönt...helt klart INTE skönt!!

Nu ska jag göra ingenting...på läönsta möjliga tid!!
jag ska ju snart till jobbet igen...så jag behöver få va lat!!
Häärligt!!!
(-som om du inte är det för jämnan kommer maken min att tänka nu...)

Ha en riktigt skön lördag!!!

3 kommentarer:

  1. Roligt att låna små barn när man kan lämna tillbaka dom till föräldrarna när dom blir griniga ;)
    Tror du inte K-O hade uppskattat dina svala ben i morse? Tror han hade skrattat ihjäl sig eller kanske inte...;o)
    Ha det bäst!
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Gafflan: jag hade fått en "I´ll kill you" blick å dött på fläcken....
    Ha d bäst du määä!! Kläm!!

    SvaraRadera
  3. Jag kör med "I'll kill you" blicken på C för tillfället...Grr..
    Hoppas du sovit gott efter jobbnatten :)

    //Monica

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!