onsdag 20 januari 2010

Gomorron!!!


Tycker att det är ovanligt mörkt
ute vid detta daxet,
tills jag inser att det snöar.....
Nu räcker det för min del...jag är nöjd.
Det var jag efter en vecka med snö.
Jag vill INTE ha mer snö!! Kapisch!!!
Nu vill jag ha sommar..
Men eftersom jag vet att det
måste vara vår först...så Okej..
Låt gå för vår..med en STOR sol, fågelkvitter
första fikan på balkongen...jösses va jag vill ha
värme!!! Helst en sommar med
jag-kan-inte-andas-så-varmt-är-det!!
Då kan man fläska ut sej på en klipphäll
å klida ner i vattnet för svalka...
Jo,jaaa...jag längtar!!

Fast idag lär det inte hända
så jag plockar fram strykbrädan
som jag är lätt allergisk emot
+ symaskinen, för idag ska jag sy gardiner!!
Jag ska rädda Gafflans dotter från ett
naken-rum....eller va det inte en lampa på berget förresten.
Ska även rädda Gafflan från en hjärtattack...

Mot masinen bär det!!!
Ha en härlig dag!!!

4 kommentarer:

  1. DU ÄR BÄST!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Hur går det?
    Har du fastnat i symaskinsträsket.. ;)
    Jag och min "Bettina" är iallafall ovänner sedan länge...

    Gafflan verkar helnöjd iallafall =)

    Pöss

    SvaraRadera
  3. Gafflan...Jag hoppas på att det blir bra!! Annars har du garantidagar....;0)
    Tack söta du för jättesnygga lyktor!! Dom ska få lysa för mej redan ikväll!!
    Må så gott!!

    Kram Anna

    Monica...Tack,det gick jättebra!!Har precis överlämnat gardinerna. jag & "Janome" är fortfarande bundisar!!! Må så gott!!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!