fredag 8 januari 2010

Man ska säkert..





uppskatta vintern!!!
Och visst..den är vacker!!

Men OM man hade fått alla årstider precis som dom ska va..
Då hade det vart lättare att uppskatta!
Att veta att efter denna svinkalla vintern ,
kommer en härlig vår som följs av en underbart sommar!!
Värme sol bad & barfotatår på en varm bergshäll.
Men...vi har ju inte haft sommar på två år..
Det känns som att det är höst eller vinter året om.
Och jag personligen är inte GJORD för vinter!
Jag fryser bara jag ser snö!

Jag hade vart tacksam om vintern varade en kvart.
Jag hade vart nöjd då.
Eller att det kom snö,men ändå var varmt!
Eller att det hade snöat väldigt lokalt...över backarna tex.
Så våra kids hade kunnat njuta!! Och att isen la sej på sjön,tjock som tusan..
Så att det som ville kunde skrilla! Vore toppen!!

Ja,det där med årstider hade funkat...
OM det hade funkat som det skulle....
Känner att jag är fundersam idag...
Märks
det??

6 kommentarer:

  1. Om jag fick bestämma, fast det får jag ju inte, så skulle det vara medelhavsklimat här. Året runt ;)

    SvaraRadera
  2. Gafflan...jag kan bara hålla med!!! Till 100%.
    ;0)

    SvaraRadera
  3. Jag trodde jag gillade vinter men inser nu att det var förr när jag var liten och hade kläder & var klädd för sådant klima...Brrr

    SvaraRadera
  4. Monica: Du har så rätt...när man va liten frös man ju inte!! Med tiden blir kropps-termostaten kass,bara att inse!! Nu ska jag ge mej ut i kylan..till jobbet!! ha en riktigt skön helg!!! //Anna <3

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också vilja ha årstiderna som de ska vara... Snö och kallt på vintern, takdropp och vårsol på våren, soligt, varmt och skönt på sommaren, soliga dagar med vackra färger på hösten! Det är ju det som är så härligt med våra årstider, när och om de funkar som de ska!

    SvaraRadera
  6. St & Sm: Huvudet på spiken!!! :0)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!