torsdag 7 januari 2010

Gissa..

bajset fanns det en gång ett barnprogram som hette!!
Och inte undra på det...vilket barn tycker inta att bajs är kul...
Kanske inte bara barn heller nä...

Men idag har jag haft gissa könet på ett litet albino-marsvin.
Kriiiit-vitt med röda ögon..ett litet sött monster!!
Det som dom trodde var en tjej...hade snopp.
baybay girl..& welcome boy!!
Jag har ju blivit något av en expert när det gäller
marsvin och kön.
Låter förfärligt jag vet...
Men vill man inte ha en farm av marsvin..
Så är det en rätt viktig detalj att kunna..
Har jag lärt mej..av erfarenhet!!


Köpte ju två marsvin på zoo...tjejer!! Den ena blev bara tjockare å latare...
Vilket LAT--svin ,tänkte jag...
Svällde ut i hela buren...

Tills en dag då det låg två stycken minisvin
bredvid henne när jag kom ut..

Hoppsan...

Hon var alltså med svin direkt från zoo.
Hade fullt sjå med att hålla koll på om det var hane/hona.
Inte lätt kan jag säga..& dom bryr sej ju inte om att dom är syskon,morsor,farser..dom sätter på det som finns liksom.
En var kille....han fick åka räcerfart tillbaka till zoo.
Ojojoj,va snabb jag va! Bort med han,snabbt!!
Så nu har jag tre svin! Rut Vera & Klara.
(Och tre grisar....K-O L & O....mina gosegrisar!!)

Ha en mysig torsdagskväll!!





4 kommentarer:

  1. Oj, en marsvinskönsexpert! : )

    SvaraRadera
  2. Men dom är ju söta dina små tjejsvin... :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Rut, Vera & Klara, vilka sötnosar!!
    Gissar att dom inte far runt och smittar med förkylning heller... ;)
    Ha en mysig kväll själv!

    SvaraRadera
  4. Nä, Anna, de är VIDRIGA! Det är råttor. Sorry! Men jag gillar dig om det är nån tröst!

    Kram Emma

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!