fredag 30 april 2010

Jahaaaa??




Det var visst Valborgmässoafton idag...
Snacka om att ha NOLL koll på läget!!



Läste ju Gafflans inlägg tidigare & förstod att jag skulle ta med mej MYCKET tålamod till affären..det skulle behövas i trängseln, som vi inte har vant oss vid.
Det är ju bara samma sak varje år...men man blir lika förvånad varje gång!!
Jaha, nu börjar det fina vädret, då ploppar dom upp som knopparna på träden.



Fast dom låter lite mer....
Och det blir lite trångt...
Jag gillar det!! Jag gillar när vårt vackra samhälle lever upp!!
Jag är dock tacksam för att dom (läs badgästerna) inte har kommit på att det faktiskt är lika vackert här på vintern!!! Det tänker i allfall inte JAG tala om....



En fråga man får varenda år är...-Vad gör ni här på vintern???
När man va yngre trodde man att dom drev me en...-Ööh, va, vaddå?? Har inte ni vinter på er planet??
Nu är svaret..- Vi laddar inför nästa sommar, nästa invation!!
(Vi sitter inne med filtar upp till hakan,glor på fil, proppar i oss mums å mår som prinsar, hela högen....PRECIS som ni....)


Fast ändå står man som ett fån å ser köerna ringla sej milslånga när värmen närmar sej å det blir ljus i stugorna (läs palatsen)...
Ett bevis på att sommaren närmar sej med stormsteg!! Ljuvliga tanke!!



Tänkte mej en promenad med maken när han behagar komma hem från sitt jobb....
Men det hanns inte med...om vi inte vill gå i spöregn!
Och det vill vi INTE har jag bestämt..



Fredag betyder Tacos...så mot spisen drar jag...
Ha en härlig kväll!!

pössen

4 kommentarer:

  1. Vi har haft sol hela dagen, men just kom det ett par minidroppar...får se hur det slutar. Ha en bra kväll, KRAM!

    SvaraRadera
  2. Öhhh...
    Vad vi gör på vintern'n?!?
    JAG jobbar, städar, tvättar, betalar räkningar, handlar mat och plockar som resten av året...
    Mitt liv är det samma!
    Det är bara lite mera folk här vissa månader...
    Hälsa dom det!! ;DD

    ValborgsochTacos-Pössen

    SvaraRadera
  3. Monica...DET var jäklar imej ett BRA svar!! Det ska jag komma ihåg!!! ;0)
    Aiolitill-pöösen Anna

    SvaraRadera
  4. Öh, vad vi gör??
    Vi har ju samma TV-program som resten av Sverige. Vi har fredagsmys och lördagsgodis, jobbar, motionerar, sliter med vardagen(läs jobb), skola för ungarna. Underhållningen finns där man vill t ex finns Göteborg en knapp 1,5 timme söderut, Danmarksfärja och Tysklandsfärja gör att kontinenten är nära. Skidsemester. Norgeresor. Ojojoj vad det finns mycket att göra!
    Vinochölpöss.

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!