tisdag 20 april 2010

Mammas lille...




Imorse när jag kom hem så låg en liten ynklig grabb i soffan å plågades av smärtor...ja,ni vet karlar,det börjar tiiidigt!!
Stackars mammas lille kille...hade ont i halsen, å mådde skit i största allmänhet.
Pappan satt bredvid å tyckte att han sjåpade sej...(ajdå...om man säger sååå.)
( Å jag tänker inte erkänna att jag är pipiga st av oss alla 4....Bara så ni vet!!!)


Jag gick illafall å la mej, i tron om att sonen hade det bra framför soffan med en vattenflaska å flera olika sorters halstabletter....för att va på den säkra sidan!!


Men när jag behagade att vakna ...så hörde jag fläkten i köket ???
Va händer??
Tittade runt hörnet å där står min MAN i egen hög person å rör i grytan!!
Då hade stackars sjuke grabben ringt efter sin pappa...när jag låg max 10 steg därifrån.
Tullegubben....han vet att mamma inte är att leka med om hon blir väckt för tidigt!!!

Så jag kunde bara sätta mej vid dukat bord å slafsa i mej maten!!!
Det skulle jag kunna vänja mej vid om man säger så!!

Skickade iväg make+son till vårdcentralen ...för jag råkade ta ett kik ner i halsen på grabben...där var det TJOCKT!! Och mycket riktigt, det blev penicillin å en order på att dricka mycket!!! Så nu har vi pillat fram glasspinneformarna från Tupperware (känner ni till det??) & gjort egen isglass på en god saft!! Han var salig av lycka mammas kille!!!

Nu hoppas vi bara att grabben behåller sina baciller för sej själv....fast jag har lärt han att dela med sej..för jag har inte den minsta lust att bli sjuk!!
VEM har det å andra sidan....

Nu ska jag käka lite kvällsmat med mina grabbar!!
ha en himla skön kväll!!
Kramen

8 kommentarer:

  1. Lille "tullemull" :))

    Imponerad över att han ringde hem pappa...Har ju alltid hört att det "bara är mamma" som gäller när man är sjuk, men pojken har väl en självbevarelsedrift.. ;DD

    Hoppas han håller det sjuka för sig själv!

    Duärbäständå-Pössen♥

    SvaraRadera
  2. Monica..Jag vet verkligen inte vad jag har gjort...men våra grabbar har alltid vart pappas grabbar??? *snyft*...fatta att jag har det jobbigt ,3 mot 1....(fast jag e så jäkla envis så jag brukar alltiv "vinna" ändå!!!)

    Tackvaduesöt<3-pössen//Anna

    SvaraRadera
  3. Monica..Jag vet verkligen inte vad jag har gjort...men våra grabbar har alltid vart pappas grabbar??? *snyft*...fatta att jag har det jobbigt ,3 mot 1....(fast jag e så jäkla envis så jag brukar alltiv "vinna" ändå!!!)

    Tackvaduesöt<3-pössen//Anna

    SvaraRadera
  4. Vi tar det TVÅ ggr...om nån inte skulle fatta först...;0)

    SvaraRadera
  5. Stackar´n!
    Hoppas att han inte smittar ner dig då. Lyckliga dig som har en karl som kan använda spisen.
    PS. Jag har satt in pengar till dig, för plasten då alltså DS.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Jag avundas inte dig som har fler än en "döende" man i ditt hus ;-) Hoppas basiluskerna hoppar över dig! Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas kuren börjar verka snabbt så han slipper ha ont.

    Du, apropå ditt växthus?! Känner du för att maila mig några bilder vid tillfälle?! Om jag får lov att vara så fräck, men jag är jäääättenyfiken! Är helt besatt av växthus just nu!
    Jag kommer också börja med krukor med färdiga plantor i, är för otålig för att vänta på frön...! Och så ska jag ha en stol att sitta på och bara njuta i min ensamhet! Gud så härligt, och som jag längtar!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!