torsdag 29 april 2010

Om jag fick välja...


SÅ skulle jag haft namnsdag idag!!!
Men jag vet inte ens om det är ett unisex namn...men vaddå...
Jag kunde inviga det, inga problem!!


TYKO...jag tycker det är fränt!!


Tänk att få göra själ för sitt namn varje dag!!


Jag hade inte haft några som heslt problem!!
Det ligger liksom i min natur...
Inte elakt tyken ..hoppas jag..men tyko med glimten i ögat, är mitt andranamn redan nu..fast varken du eller jag visste det!! JAG har ju känt det på mej..men..

Tyko är ett grekiskt namn & betyder DEN LYCKLIGE.
Så inte bara namnet i sej är fränt,utan det har även en härlig betydelse!!
Jag gillar det mer å mer....

Det är dock inte så många som heter det...2005 var det 476 st personer i Sverige som har det som tilltalsnamn. Kunde vart 477......Om JAG fick bestämma!?

Nu har jag satt stor son i arbete..han steker pannkisar!!!
Härligt!! Det är så fruktansvärt megatråkigt!!

Sista skvätten smet som är kvar ska jag riva ner morötter i...det är busgott!!
Mmmm...dreggel.

Ha en härlig dag!!
Kramkalas


5 kommentarer:

  1. Jasså du "Tyko"...*fniss* pannkaka med morot i är det verkligen gott? Morotskaka är ju supergott men morotspannkaka...*skeptisk*
    Hade pannkakor igår utan morötter men med äpplemos. Jag tog bara en. Är inte så himla förtjust i dom men resten av familjen jublade.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Jag har ett namn, ett smeknamn men inget namnsdag! :(

    SvaraRadera
  3. Har min mor fått bestämma har jag blivit döpt till Loviisa, men mormor tyckte det var så fult så hon vägrade gå in i kyrkan (heja mormor) så det blev Fru Venus istället ;-) Tyko är snyggt! Kram

    SvaraRadera
  4. Du är mig en snäll "Tyko" :D
    Mest humoristisk med ett litet snällt *tjuvnyp* tycker jag♥

    Helgledig-i-tredagar-Pössen

    SvaraRadera
  5. Jamen Grattis på namnsdagen då Tyko! ;)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!