onsdag 14 april 2010

Goeftermiddag!!




Nuvare dax att vakna!!
Smörja in the body med solfaktor HÖG, och slänga mej i solstolen på balkongen!!!
Potatisen är skalad, plattan är på....middagen är på G...och min mage kurrar i vanlig ordning!!! Idag blire mos å korv!! Och en råkostsallad!!



Men först ska jag få färg i fejjan!! Och för fösta gången i mitt liv har jag tänkt på solfaktorn...annars har jag en tendens att vara lantärnan här i Hunnebo.
Jag har ju inte för mycket pigment vettu....röd som en tomat, brukar lägga sej till en skär fin grisfärg.....jippiejäjä, va kul....å bruna ben har jag ALDRIG haft...hur gör man?? Så tack gode gud att vi har en båt som kan frakta denna fisfärgade blekfeta stackare ut på holmarna & skona alla solbadande människor i skock på stranden!!


Tacka vet jag att flyta ut på en klippa långt ifrån alla solfreaks!!
Då njuter jag BIG time!!! Först ute, sist hemma!! Lääängtar!!!



Är nu mitt i ett jobbpass....ni skulle sett mej....Jag lider av lätt minnesförlust!!
Rätt var det är sitter jag bara å stirrar & tappar tråden...även när jag pratar med folk..det är skitskumt!! Från tanke till handling kan ta allt från en halv sekund till en evighet!! Men jag ska väl va tacksam att det funkar överhuvudtaget....kanske!!


"Man ska va glad att man blev som man blev....När man inte blev som man skulle"

Färgpåbättringsdax!!
Ha det gott!!
Kramen


9 kommentarer:

  1. Bruna ben finns på flaska, och heter Dove. Himlans bra. Kram!

    SvaraRadera
  2. Och får man ljusbruna ben så har man vita ränder efter sandalerna... Skönt att höra av dig igen :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Som jag längtar till man kan åka ut och bre ut sig på någon holme! Härligt.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Hej där brunetten, ja det där med färg i fejjan känns nästan som ett måste nu, brunkrämen glänser så i solen;)

    SvaraRadera
  5. Jag måste också smörja mig från början annars blir det inte så bra...:P

    SvaraRadera
  6. Jag har haft tur och "ärvt" min mors pigment men det händer allt ibland en "olycka"... :D

    Jag kommer på söndag, ev hänger en kompis med...Är inte helt hundra på vart du bor..

    Hoppasnattengickfort-Pössen

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med vårsol! Kan "infa" om att jag redan är brun. Gubben och jag var i Thailand tidigare i år och brännan lyser fortfarande upp min kropp!

    SvaraRadera
  8. Jag är ju rödlätt så brun är lite svårt att bli. Då får jag ligga i.
    Och numera vill jag inte ligga i, det var annorlunda när jag var 20, då kunde jag ligga och pressa i timmar.
    Nu inte.
    ;)

    Nu sitter jag gärna i skuggan och mojjar mig, tål inte värme bra alls längre.
    SYnd, för jag vill gärna vara brunbränd och snygg. Och smal,ung och smart.

    Jag är fet, blek och fyrtiplus.
    Yippi liksom!
    ;)

    SvaraRadera
  9. Är det inte så när man jobbar natt att man är lite "bakfull"? Innan jag blev sjukpensionär så jobbade jag oxå natt och efter ett fyra-nätters-pass så var ju inte hjärnan direkt frisk och fräsch...

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!