måndag 5 april 2010

Tillbaka..




Från Blåkulla!!!
Eller en påsk-helg i koma....viket som!!
Jag har iallafall tittat på Hunnebos finaste fyr, hoppat högt av smällen efter raketer,
käkat sill & ägg, tittat djuuupt i påskägget på jobbet, umgåtts med mina goa svägerskor m. familjer och jobbat i dagarna tre!!


Jag tindrade med ögonen när jag såg godisägget på jobbet...men det ögonblicket varade inte länge!!! Någon hade ansträngt sej å plockat TRE sorter???
Och mer än halva ägget var fyllt med dom där döläskigt äckliga vanliga färgade äggen med vitt gegg inne i....hua, får rysningar bara jag tänker på det.....
Ska nog egentligen bara vara tacksam att inte ägget föll mej i smaken, det betyder ju att det är samma form på baken som för flera dagar sen.....vilket kunde va annorlunda om ägget endast bestod av mumma-godis!!!


Men vips, så var påsken över!!
Och alla badgäster försvann i ett nafs....För det har vart mycket folk här i helgen!!
Ja, det kan jag förstå!!! Vem vill inte va här i detta vädret???
Och nu dröjer det inte länge förrän dom kommer för att stanna ett tag...
Jag gillar det, samhället får en folk-kick och Hunnebo lever upp!!
Lika kul när dom kommer...som det är när sommaren är över & dom åker..


Så, nu var det visst mat....det ska bli gott!! Jag är VRÅLhungrig!!!
Må så gott å hoppas ni haft en härlig Påsk!!!!

Kramen

9 kommentarer:

  1. Äääntligen!! :-) Vad roligt att få ett livstecken från dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Här har vi luftat element och fyllt på med vatten i systemet och kollat så att alla nydragan elementrör är täta. Maken har lyckats igen!
    Jag ska äta upp dom sista godisarna i min lilla påse, den var inte liten från början, sen ska jag nog masa min tunga kropp ut på en promenix i jävligt rask takt ;D
    Bamsekramen.

    SvaraRadera
  3. Fru Venus....Du kan konsten att utan godis...få mina ögon att tindra!! Tack sötis <3

    Gafflan...Gubben din e duktig!!Och du med såklart...(om du nu kom ut på promenixen vill säga....) ;0)
    Påskpössen från mej!!

    SvaraRadera
  4. Helgen har varit underbar. Mycket godis och ännu mer vin har det blivit. Och ägg och sill....
    Snart vardag igen och det gillar jag inte riktigt.. jag är mer en helgmänniska.

    SvaraRadera
  5. Har också haft påsk-koma eller "jobb-koma" rättere sagt...
    Jag gillar också när det är mycket folk här =)

    GladDennaJobbHelgenÄrÖver_Pössen

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har en underbar ledig dag :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ska bara kolla så att du lever!
    Gör du det???
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Jag har fått post!! Jag har fått brev :-) JAG HAR FÅTT TW KATALOG!! Vilka grejer, hur de har ändrats på de här senaste tio åren! TACK och 1000 x KRAM!

    SvaraRadera
  9. Men nu får du väl sluta jobba och sköta om din blogg i stället!!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!