lördag 1 maj 2010

Min yngste son...




och Jag...är fruktansvärt löjligt lika.
Kanske inte lika mycket till utseende som till sätt...
Om jag tjafsar med någon så tjafsar jag till 99% med honom.
Lugn & fin som en filbunke...stämmer INTE på oss.

Jag är mamman som sett stjärnor på riktigt...
Det flimrade till framför ögonen på mej och jag SÅG stjärnor...det är sant.
Jag var ruskigt arg...

Men jag trodde bara det var i Kalle-tidningen dom såg stjärnor.
Men det var som att se sej själv i en serietidning med sitt eget spottande, fräsande högröda fejs och ditmålade stars överallt. Jag vet...jag låter nog hemsk.
Men jag har ett hett temerament, som faktiskt (det är sant) har lugnat sej väldigt dom senaste åren.

Som min man brukade säga..-Du är vuxen, det är DU som ska ha kontrollen???!!!
Va, vaddå kontroll?? Fjärrkontroll??? Den är inte (heller) installerad på mej ju...


Idag är jag troligtvis i behov av lång stubin...
Sonen har en kompis här...dom lanar.
Gick å la sej 04.30...satt vid datorn igen innan 9.30..
Jag vill inte tänka på hur KUL han troligtvis kommer att bli senare under dagen...
Nä, jag ska inte ta ut nått i förskott...
Men jag ska va berädd...laddad....å leta reda på kontrollen INNAN jag ser stjärnor.
Även om det var ett häftig (läs läskig) upplevelse så blev jag lite skraj..det var obehagligt..va händer sen...växer jag (skulle inte skada-på längden) spricker kläderna å plötsligt blir jag en Cerise kvinnlig Hulk...

Just nu i vilket fall som helst så lider jag av rastlöshet...
Maken slängde just till mej en GT...får väl läsa den en stund innan jag blinkar sött med ögat å frågar om vi kanske möjligtvis ska hitt på nått kul.....*håller tummarna*

Ha en skön dag!!
Stjärnpössen från

4 kommentarer:

  1. Oj Anna...vad du måste varit arg!!! Själv blir det liksom bara svart och jag måste hålla i mig en stund.
    Hoppas sonen är pratbar och inte som en kobra ikväll. Ungar med för lite sömn är liksom inte kul...
    Kramiz.

    SvaraRadera
  2. Jag ser också stjärnor, och det HAR blivit bättre med åren :-) Jag anar att den GT mannen gav tig inte var en Gin Tonic eftersom du läste(?) den...? Kramkram!

    SvaraRadera
  3. Ja ... det där känner jag ... tyvärr igen!
    :)

    SvaraRadera
  4. FÖr mig är det tvärtom.
    Jag var lugn och timid i min ungdom men nu så har jag sånt humör så hujedamej.

    Fast det går fort över, tur det, för långsint är jag inte.

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!