fredag 27 november 2009

Drottning av..

...förutfattade meningar!!!
Jag kände mej så för en stund sen,och känslan hänger sej kvar!!
Som en fiskkrok..den släpper inte,om man inte bänder loss den.

Jag gjorde som så många gånger förr..jag vallade snabeldraken.
Och när jag vallade ner den för trappan så såg jag i fönstret, två skumma typer(dom blev genast skumma,bara så...)...tryckta in mot väggen med cigg i ena handen (xtra skumt) och mobil i den andra....(nu snackar vi gangsters)...för att inte tala om luvorna som var dragna över skallen...(funderade på att ringa polisen)

Det finns situationer som gör att det känns som att jag levt i en skyddad verkstad i hela mitt liv.....detta var en av dom!!!
Å herregud,två icke-svensk-talande rökande mobilpratande luvgangsters på MIN tomt.....nu är det kört,såg mitt liv passera i revy...swisch,swisch....
Och OM ni nu tror att jag var så tuff så jag öppnade ytterdörrn....så blir ni nog grymt besvikna..
Jag började gå mot dörrn, men tvärvände...sprang upp för trappan och ut på balkongen...Där hörde jag hur dom divlade med någon (förmodligen bossen ni vet)...
-Hallå,kan jag hjälpa er...
Då klev ett av busen ut på gräsmattan för att kunna prata.....phu,vilken tur att det var avstånd!! Och frågade om det var mitt kök.....Hm...menar han det innanför balkondörren är svaret JA...menar han det som troligtvis fanns på hans släpkärra...blev svaret...Nja,beroende på vad det är för kök...men så tuff vågade jag inte heller va...så svaret blev ett blankt NEJ....gå,gå,gå,tänkte jag bara....

Och dom gick.....
Nu förväntar jag mej nästan att jag ska se två luvor i fönstret på baksidan....
Hjälp....jag är lite rädd....

Ska sitta här och darra i min självsamhet....vi (kanske,förhoppningsvis) hörs!!

2 kommentarer:

  1. Tror du dom hade snott köket hos någon annan? ;)Lås alla dörrar och öppna inte för NÅGON! Man ska vara försiktig med folk som smyger runt och inte pratar svenska ;)
    Ha en bra fredag!
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Hm....tanken på att det överhuvudtaget FANNS ett kök på deras släp har inte slagit mej...;0)
    Jag är ju så himla feeeg...hahaha
    FAst det händer ju rätt mycket här nu..så jag är på min vakt!!!
    HA en bra fredag du med!!!!! Kram A

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!