måndag 1 juni 2009

En riktigt het dag....

Ååå, så hett det är idag!! Skulle behöva ha en inbyggd aircondition...

Har vart på Ramsvik i ett par timmar jag och Linus, och där var det riktigt härligt för där var fläkten på....men här hemma....hittar jag ingen "on-knapp"till fläkten...så här är det mer än hett för tillfället!!!! Grabbarna grabbs hoppar studsmatta med vattenspridaren under....har god lust att putta bort dom därifrån,och lägga beslag på mattan ett tag...Ser riktigt svalt och skönt ut där nu!!


Ser inte direkt fram emot att behöva sova imorgon förmiddag...om det blir såhär varmt!!! Då är man helt slut när man vaknar...om man somnar!!!


Man orkar ju inte göra någonting i denna värmen...jag har hängt en tvätt, nu skulle jag behöva gå ut i "ugnen" mitt i solgasset igen, och hänga en till....men hade jag bara fått bestämma så hade jag nog lagt mej i skugga en stund med en bra bok...för detta är mer än jag klarar av...och då har inte ens sommaren börjat än....jag älskar värmen!! Fast jag får liite panik när det känns som att luften tar slut....så snälla någon....SÄTT PÅ FLÄKTEN!!!




Nu har grabbarna grabbs hoppat sej trötta också...lagom blaskblöta!!
Det blev plötsligt så tyst....hm,bus på gång kanske.....ja,planerar dom att blöta ner sin mamma med slangen...så har dom busat för sista gången...;0)
Det är ju fruktansvärt hemskt att bli nersprutat med svinkallt vatten....fast lika hemskt kul att lyckas spruta ner någon annan!!!! Hehe...hornen i pannen börjar genast växa......


Måste till affären sen också....här ekar det i skåpen för tillfället...och vill vi inte svälta ihjäl..så är det bäst att fylla på med mer mat!!!
Till och med kaffet är slut...det är ju tragiskt!! Även fast jag inte är en kaffekärring, så kan jag brygga mej minst en kopp om dan...bara för att känna mej liite vuxen!!





Och bara för att det är slut...så skulle jag kunna tänka mej en kopp just nu...lustigt det där!!!







Ska nog fixa en handlingslapp tror jag...störst chans att allt kommer med hem då!!
Så nu har jag att göra en stund...först ut i hettan med en tvätt...sen in å skriva....
Ha en fortsatt skön måndagseftermiddag...se upp så ni inte får solsting...det är inte nyttigt!!

Kram på er.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!